Τρίτη 26 Μαρτίου 2019

Γουόλτ Γουίτμαν :Έχω μάθει ότι το να είμαι με αυτούς που μ’ αρέσουν είναι αρκετό.

12 σπουδαία αποφθέγματα & αποσπάσματα από Το τραγούδι του εαυτού μου, του Πατέρα του ελεύθερου στίχου. Στις 4/7/1855, κυκλοφορεί στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης η πρώτη ποιητική συλλογή του, Φύλλα Χλόης.-Από τη Μανταλένα Μαρία Διαμαντή

Γουόλτ Γουίτμαν | αποφθέγματα | Το τραγούδι του εαυτού μου

12 σπουδαία αποφθέγματα & αποσπάσματα από Το τραγούδι του εαυτού μου, του Πατέρα του ελεύθερου στίχου. 

Στις 4/7/1855, κυκλοφορεί στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης η πρώτη ποιητική συλλογή του, Φύλλα Χλόης.-Από τη Μανταλένα Μαρία Διαμαντή

12 σπουδαία αποφθέγματα & αποσπάσματα από Το τραγούδι του εαυτού μου, του Πατέρα του ελεύθερου στίχου. Στις 4/7/1855, κυκλοφορεί στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης η πρώτη ποιητική συλλογή του, Φύλλα Χλόης.

Γουόλτ Γουίτμαν. Ένας αυτοδίδακτος, ανατρεπτικός ποιητής, δοκιμιογράφος και δημοσιογράφος. Από τους σπουδαιότερους Αμερικανούς συγγραφείς και ποιητές με τη μεγαλύτερη επιρροή στην Αμερική. Ουμανιστής που πήρε μέρος στη μετάβαση από τη μεταφυσική στο ρεαλισμό, ενσωματώνοντας το κορυφαίο έργο του. Ο "πατέρας του ελεύθερου στίχου", όπως τον ονομάζουν συχνά. 

Τα δημιουργήματά του,  ήταν ιδιαίτερα αμφιλεγόμενα στην εποχή του και κυρίως η συλλογή του Φύλλα Χλόης (Leaves of Grass), που περιγράφηκε ως ανήθικη λόγω της απροκάλυπτης σεξουαλικότητας. Εκδόθηκε για πρώτη φορά στις 4 Ιουλίου του  1855 με δικά του χρήματα. Ωστόσο, μέχρι το θάνατό του, συνέχισε να το βελτιώνει και να το επεκτείνει.


Ήταν λάτρης της όπερας, διάβαζε  αστρονομία, γερμανική φιλοσοφία,  Όμηρο, Σαίξπηρ, Ντίκενς κι ενδιαφερόταν για την πολιτική. Πάλεψε για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ελευθερία των μαύρων.  Στο έργο του παρουσιάζεται η πίστη του στην ισότητα των φύλων και μάλιστα κάποτε έκανε έκκληση για την κατάργηση της δουλείας. Στην πορεία πίστεψε πως το κίνημα αυτό απειλούσε τη δημοκρατία. 

Ακολουθούν αποσπάσματα από το ποίημα του Γουόλτ Γουίτμαν "Το  Τραγούδι του εαυτού μου" και 12 αποφθέγματά του.

Το τραγούδι του εαυτού μου

Το βάθρο μου είναι στερεωμένο και σφηνωμένο σε γρανίτη,
Περιγελώ αυτό που εσείς ονομάζετε αποσύνθεση,
Και ξέρω την έκταση του χρόνου.
Το μόνο που θέλω είναι να βρω το νησί μου... 
Εκεί θα κάνω τις στιγμές ευτυχίας καθημερινότητα, εκεί θα διώξω τα ``θέλω``, εκεί θα βρω κάθε μου ναι και όχι, εκεί θα ``ζήσω`` κάθε μου θάνατο, εκεί θα αφήσω εμένα ελεύθερο. Το μόνο που θέλω είναι να με βρώ
Το μόνο που θέλω ρε, είναι να ζήσω κάθε μου στιγμή και να μην καταλήξω δυο ημερομηνίες με μια παύλα ανάμεσα... 
Ζητώ πολλά; (χαραγμένο στον τάφο του)

"Ένα παιδί είπε Τί είναι η χλόη; Φέρνοντάς τη μου στα γεμάτα χέρια του.
Πως μπορούσα να απαντήσω στο παιδί; Δεν ξέρω τι είναι περισσότερο από εκείνο.

Φαντάζομαι πως πρέπει να είναι η σημαία της διάθεσής μου, με ελπιδοφόρα πράσινη
ύλη υφασμένη.

Ή φαντάζομαι είναι το ρινόμακτρον του Κυρίου,
Ένα ευώδες χάρισμα και ενθύμημα σκόπιμα ριγμένο,
Φέρει του κατόχου το διακριτικό κάπου στις άκρες, για να κοιτούμε και να
παρατηρούμε,και να λέμε Ποιανού;

Ή φαντάζομαι η χλόη είναι ίδια ένα παιδί,το σχηματισμένο βρέφος της βλάστησης [...]"

"Είμαι ο ποιητής του Σώματος και είμαι ο ποιητής της Ψυχής,
Οι απολαύσεις του παραδείσου είναι μαζί μου και οι οδύνες της κόλασης είναι μαζί
μου,
Τις πρώτες τις ενοφθαλμίζω και τις πληθαίνω πάνω μου, τις δεύτερες τις
μεταφράζω σε μια νέα γλώσσα [...]"


Πόλη οργίων, περιπάτων και απολαύσεων.

Ανακαλύπτω τον εαυτό μου στην άκρη ενός συνηθισμένου λάθους.

Να είσαι περίεργος, όχι επικριτικός.

Έχε το πρόσωπό σου πάντα στραμμένο στον ήλιο
και οι σκιές θα πέσουν πίσω σου.

Οτιδήποτε ικανοποιεί την ψυχή είναι αλήθεια.

Έχω μάθει ότι το να είμαι με αυτούς που μ’ αρέσουν είναι αρκετό.

Για μένα, κάθε ώρα της ημέρας και της νύχτας είναι ένα απερίγραπτα τέλειο θαύμα.

Είμαι τόσο κακός όσο ο χειρότερος, αλλά, δόξα τω Θεώ, είμαι τόσο καλός όσο ο καλύτερος.

Για να υπάρχουν μεγάλοι ποιητές, πρέπει να υπάρχουν και μεγάλοι αναγνώστες.

Το μέλλον δεν είναι περισσότερο αβέβαιο από το παρόν.

Στα πρόσωπα των ανδρών και των γυναικών βλέπω το Θεό.

Το εκκρεμές δείχνει τη στιγμή, αλλά τι είναι αυτό που δείχνει την αιωνιότητα;

πηγή, φωτογραφίες: https://www.klik.gr
το άρθρο υπάρχει εδώ:
https://www.klik.gr/gr/el/24-hours/gouolt-gouitman-echo-mathei-oti-to-na-eimai-apofthegmata-2-2/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες