Δευτέρα 20 Μαΐου 2019


Η μάχη των σποτ για τα κόμματα...

Θεωρείται πολύ πιθανό τα κομματικά επιτελεία να έχουν κρατήσει κάποιο “κρυφό χαρτί” στη μάχη των τηλεοπτικών σποτ για την τελευταία εβδομάδα. Τα πολιτικά μηνύματα με...
ποικίλους τρόπους συμπληρώνουν τη “μάχη της πλατείας” που δίνουν εδώ και δυο εβδομάδες όλοι οι πολιτικοί αρχηγοί. 

Είναι γεγονός πως μέχρι τώρα κανένας σχηματισμός δεν έκανε τη διαφορά, όπως ο Πάνος Καμμένος το 2015 με το “σπασμένο αριστερό χέρι του μικρού Αλέξη” και την εθελούσια συμβολή του ίδιου να του μάθει να “γράφει και με το δεξί”. Πριν τέσσερα χρόνια αρκετοί επικοινωνιολόγοι είχαν εκτιμήσει πως η ώθηση που πήραν οι ΑΝΕΛ από την έξυπνη και στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια τους βοήθησε σημαντικά  να περάσουν το όριο του 3% και να μπουν στη Βουλή παρά τις αρνητικές δημοσκοπήσεις.

Μέσα από τη διαφημιστική καμπάνια τα κόμματα επιχείρησαν και σε αυτές τις εκλογές να μιλήσουν για την ελπίδα, ωστόσο για άλλη μια φορά τα αρνητικά μηνύματα θόλωσαν σε μεγάλο βαθμό την εικόνα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να λείπει από τα σενάρια των εταιριών επικοινωνίας, αλλά αυτό θεωρείται φυσιολογικό από τη στιγμή που ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ βλέπουν τις κάλπες που έρχονται ως το “πρώτο ημίχρονο” των εθνικών εκλογών που θα ακολουθήσουν.

Το γεγονός πως η απήχηση των σποτ είναι μικρή δεν κρύβεται και από τα λίγα views που έχουν καταγράψει έως τώρα  δείχνοντας πως δεν έχουν ιδιαίτερη δυναμική. Η “επανάληψη είναι μήτηρ μαθήσεως” λένε οι ειδικοί και αυτό ισχυεί ακόμα πιο πολύ στην πολιτική επικοινωνία. Οι πολίτες χρειάζονται χρόνο για να αφομοιώσουν ένα μήνυμα και αυτός δεν υπάρχει το σύντομο χρονικό διάστημα που τα σποτ βγήκαν στους τηλεοπτικούς δέκτες.

Ίσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της φετινής διαφημιστικής εκστρατείας των κομμάτων έως τώρα να εστιάζεται στο τηλεοπτικό σποτ με τη συνταξιούχο που προέβαλε ο ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύοντας τις περικοπές στις συντάξεις της. Το μήνυμα έχει ένα μεγάλο κενό, αφού αναφέρεται μόνο στις μειώσεις από το 2010 - 2014, με την περίοδο τη συγκυβέρνησης να παραλείπεται για λόγους ευνόητους. 

Αυτή η εμφανής αδυναμία ερέθισε τα αντανακλαστικά των επιτελών της ΝΔ που απάντησαν άμεσα και χρησιμοποιώντας ένας μέρος του σποτ του ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμισαν το “ψαλίδι” στις συντάξεις τα τελευταία τέσσερα χρονια. Το “debate” συνεχίστηκε με την ίδια συνταξιούχο να επανέρχεται τονίζοντας πως “το πορτοφόλι της δεν λέει ψέμματα”. Ο  άτυπος διάλογος πήρε στοιχεία επιθεώρησης, όταν απευθυνόμενη στον πρόεδρο της ΝΔ του είπε: “Ακούς Κυριάκο;”.

Αναμφισβήτητα τα διαφημιστικά σποτ επιχειρούν σε όλες τις εκλογικές μάχες να περάσουν τα μηνύματα των κόμματων, αλλά και να απευθυνθούν στο συναίσθημα των ψηφοφόρων και λιγότερο στη λογική. Στο πρώτο κομμάτι τα επιτελεία φαίνεται να πέτυχαν σε αρκετά μεγάλο βαθμό τον στόχο τους. Ο ΣΥΡΙΖΑ, μετά την “γκάφα” του δικτάτορα Μεταξά, επιχείρησε να ταυτίσει το εκλογικό σώμα με τον πρωταγωνιστή των σποτ και το ίδιο έκανε και η ΝΔ. 
Το μέτωπο κατά του λαϊκισμού, οι νέοι που αντιδρούν, οι 17άρηδες που ψηφίζουν πρώτη φορά και οι παροχές για την υγεία “πρωταγωνίστησαν” στα σποτ του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ η γαλάζια παράταξη εστίασε στο ζήτημα της ασφάλειας, στη μείωση των φόρων, αλλά και στην καταπολέμηση της ανεργίας. Αλέξης Τσίπρας και Κυριάκος Μητσοτάκης δείχνουν “να παίρνουν πάνω τους την κατάσταση” ως κεντρικά πρόσωπα.

Σχετικά με το τελευταίο σποτ της Ρένας Δούρου για το Μάτι, έμπειροι της επικοινωνίας τονίζουν πως, όταν ένας πολιτικός έχει συνδεθεί δικαίως ή αδίκως με κάποιο αρνητικό γεγονός, μια διαφημιστική καμπάνια δεν αρκεί για να το αλλάξει.

Το Ποτάμι έχει πραγματοποιήσει μια διαφορετική καμπάνια με τους “νονούς” μέσα στο Πάσχα, αλλά και το ζευγάρι που προτρέπει του πολίτες να μην ψηφίσουν… Η ιδιαίτερη σχέση του κόμματος με το ευρωπαϊκό οικοδόμημα οδήγησε τα σποτ να εστιάσουν στη σημασία των ευρωεκλογών: “Στις ευρωεκλογές έχεις λόγο να μας ψηφίσεις” αναφέρει ο Σταύρος Θεοδωράκης περπατώντας, ενώ στα τελευταία του διαφημιστικά έχει βγει εμφανώς μπροστά παρακολουθώντας μεταξύ άλλων τις “κοκορομαχίες” των δυο διεκδικητών της εξουσίας στη Βουλή. 

Με το κανίς “Thanassis” οι επικοινωνιολόγοι εκτιμούν πως επιχειρήθηκε απο τους ΑΝΕΛ να δημιουργήσουν ένα σποτ viral όπως το 2015, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Συμπληρώνουν μάλιστα πως η Άνγκελα Μέρκελ δεν έχει τον αρνητικό ρόλο για την ελληνική οικονομία που είχε τέσσερα χρόνια πριν, ταυτιζόμενη με τον σκληρό Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

“Ερωτήματα” προκαλεί το πολύχρωμο αυτοκίνητο του ΣΥΡΙΖΑ που προβάλλει το ΚΙΝΑΛ, το οποίο στρίβει μόνο δεξιά, με τους επιτελείς στη Χαριλάου Τρικούπη, όμως, να ξεχνούν τη συγκυβέρνηση Σαμαρά -Βενιζέλου και να υποτιμούν τη μνήμη του εκλογικού σώματος. Η τρίτη θέση αποτελεί το μεγάλο στοίχημα για τη Φώφη Γεννηματά και αυτό φαίνεται από το τελευταίο γρήγορο διαφημιστικό σποτ του κόμματος. Με εικόνες μπάσκετ, που παραπέμπουν στον Γιάννη Αντεντοκούμπο,  επισημαίνεται η ανάγκη οι νέοι ψηφοφόροι να “ταπώσουν τον ρατσισμό” και να “blockάρουν τους νεοναζί”. 

Σε γνωστές κλασικές γραμμές έχουν κινηθεί τα μηνύματα του ΚΚΕ, αμφισβητώντας τις πολιτικές των μεγάλων κομμάτων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αναδεικνύοντας τους λόγους για τους οποίους κάποιος θα μπορούσε να “διαμαρτυρηθεί” στις 26 Μαίου επιλέγοντας τον Περισσό. “Δυνατό ΝΑΙ στο ΚΚΕ, το πιο δυνατό ΟΧΙ στην ΕΕ”.

Τις πέντε ημέρες που απομένουν αναμένεται τα κόμματα να δώσουν έμφαση στο κομμάτι των αναποφάσιστων ψηφοφόρων, που δεν έχουν καταλήξει αν θα προσέλθουν στις κάλπες ή ποιο κόμμα θα στηρίξουν. Το γεγονός πως και οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν το ποσοστό τους να παραμένει υψηλό έχει χτυπήσει “καμπανάκι” στα κομματικά επιτελεία που γνωρίζουν πως το τελικό αποτέλεσμα θα κριθεί από τη στάση τους...

newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες