Τρίτη 3 Μαΐου 2016

7+1 επισημάνσεις για τους υποψήφιους των πανελλαδικών...

Πανελλαδικές εξετάσεις

Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη αρχίσει για τους 100 χιλιάδες φετινούς υποψήφιους στην τελική πορεία για τη συμπλήρωση...
του μηχανογραφικού δελτίου με τις επιλογές τους.

Είναι φανερό ότι η οικονομική κρίση και η αγωνία της επαγγελματικής αποκατάστασης  μέσα σ΄ ένα περιβάλλον ολοένα και αυξανόμενης ανεργίας πρωτοστατεί στις επιλογές σπουδών των νέων. Όνειρα, επιθυμίες, κλίσεις, δίνουν γρήγορα τη θέση τους σε μια ρεαλιστική προσαρμογή στην οποία ο «μηχανοδηγός» είναι η κατάσταση στην αγορά εργασίας, δηλαδή η επαγγελματική προοπτική των σπουδών.

Ήδη στους υποψήφιους και στις οικογένειές τους διαμορφώνεται μια πεποίθηση ότι σήμερα δεν υπάρχει κανένα πτυχίο, που μπορεί να αναπαύεται στην βεβαιότητα ότι οδηγεί σε επαγγελματική αποκατάσταση.

Παράλληλα η πεποίθηση ότι η δημόσια απασχόληση έχει κλείσει «πόρτες και παράθυρα» είναι συντριπτική. Δεύτερον έχει γίνει κατανοητό ότι καμιά πρόβλεψη δεν μπορεί να γίνει για την κατάσταση που θα βρίσκεται η αγορά εργασίας μετά από 5 ή 6 χρόνια όταν οι σημερινοί υποψήφιοι θα αναζητούν εργασία ως πτυχιούχοι.

Η «χημεία» αυτών των πεποιθήσεων οδηγεί γρήγορα και σταθερά στη διαμόρφωση στάσεων από τη μεριά των υποψηφίων και βέβαια, η «στροφή» στις επιλογές σχολών λιπαίνεται σε αυτό το έδαφος.

Ας δούμε με τη μορφή των ερωτήσεων - απαντήσεων τα βασικά χαρακτηριστικά των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων:

1. Ποια είναι η βασική ιδιαιτερότητα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια;

Υπάρχουν μόνο τεχνικές διαφοροποιήσεις που δεν αλλάζουν την ουσία. Και η ουσία είναι και παραμένει ότι οι Πανελλήνιες εξετάσεις είναι πάντα ένας μηχανισμός παραεκπαίδευσης  της παιδείας. Αρκεί να δει κανείς τον κεντρικό ρόλο που παίζουν στον καθορισμό της διδακτέας ύλης, αδιαφορώντας για ό,τι υλικό δεν σχετίζεται με τις εξετάσεις.

Αρκεί να δει κανείς τα θέματα στα οποία διαγωνίζονται κάθε χρόνο οι υποψήφιοι: Με θέματα σωστά ή λάθος, σύμφωνα ή όχι με τους στόχους, θεωρητικά ή πρακτικά, έξυπνα ή ηλίθια, πονηρά ή παπαγαλίστικα, ο πραγματικός στόχος των εξετάσεων που είναι να επιλεγούν κάποιοι με τρόπο που να φαντάζει αντικειμενικός, επιτυγχάνεται.

Αυτή η γραμμή καθορίζει και τη στάση που οφείλουν να τηρήσουν μαθητές και καθηγητές στο σχολικό μάθημα. Αντί της προαγωγής της κρίσης, την εμβάθυνση, τη γενίκευση, την ανακάλυψη της ομορφιάς, η αξιολόγηση που αναμένεται οδηγεί στην απομνημόνευση τύπων και μεθοδολογιών, στην προπόνηση και όχι στην επιστημονική μελέτη.

2. Ο συνδυασμός παλαιού και νέου συστήματος ποια πλεονεκτήματα έχει και τι προβλήματα νομίζετε ότι ενδέχεται να δημιουργήσει;


Το βασικό πρόβλημα είναι ότι περίπου το1/4 του σχολικού έτους «καταναλώνεται» στις πανελλήνιες εξετάσεις. Το εάν κάποιο από τα δυο συστήματα θα ευνοήσει περισσότερο τους υποψήφιους αυτό θα το δούμε στο τέλος όταν θα γίνει «ταμείο».

Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες