Πέμπτη 17 Μαΐου 2018

Πέθανε το αφεντικό της "Aegean", Θεόδωρος Βασιλάκης...



Την τελευταία του πνοή άφησε, πριν από λίγη ώρα, ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματίες της χώρας : ο Θεόδωρος Βασιλάκης, βασικός μέτοχος της Aegean Air. 


Σε...
ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται: «To Διοικητικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι της AEGEAN εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του Ιδρυτή και Προέδρου της εταιρίας μας, Θεόδωρου Βασιλάκη. O Προέδρος μας ήταν για όλους μας η πηγή έμπνευσης από την πρώτη πτήση, τον πρώτο μας επιβάτη μέχρι σήμερα. Οι αξίες που πρέσβευε, όσο και το όραμά του θα συνεχίσουν να μας οδηγούν».

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης έφυγε από τη ζωή σήμερα, Πέμπτη 17 Μαΐου, σε ηλικία 78 ετών. Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί το Σάββατο, στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.

Η οικογένεια, αντί στεφάνων, παρακαλεί να γίνουν δωρεές για το Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης, στον λογαριασμό: ALPHA BANK IBAN: GR03 0140 1010 1010 0210 1161 787.

Κάτω από την επιχειρηματική «ομπρέλα» του Θεόδωρου Βασιλάκη βρίσκονταν οι ΤΕΧΝΟΚΑΡ ΑΒΕΕ, αποκλειστικοί αντιπρόσωποι των αυτοκινήτων Seat, η ΒΕΛΜΑΡ ΑΒΕΕ, επίσημος διανομέας των αυτοκινήτων Ford, Volvo, Seat και Opel, η Autotechnica S.A., αντιπροσωπεία των εταιριών Hertz, Audi και Seat στη Βουλγαρία, και φυσικά η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz Autohellas ΑΤΕΕM, η οποία αποτελεί και το μεγαλύτερο εθνικό franchise του ομίλου παγκοσμίως, ενώ πρόσφατα απέκτησε και την αντιπροσώπευση των αυτοκινήτων KIA και Hyundai.

Ο δαιμόνιος επιχειρηματίας συμμετείχε μετοχικά σε 11 ακόμα εταιρείες, όπως η Πειραιώς Best Leasing ΑΤΕΕ και η Multifin Α.Ε., εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

Ο «μύθος» της Aegean

Η Aegean Aviation, που είχε δημιουργηθεί το 1987 από τα αδέρφια Αντώνιος και Νικόλαος Σιμιγδαλάς και είχε λάβει άδεια πτήσης από την ΥΠΑ το 1992, εξαγοράστηκε από τον Όμιλο Βασιλάκη (που πλέον είχε στην κατοχή του τα εμπορικά σήματα Autohellas, Technocar, VACAR και μετατρέπεται σε ιδιωτική αεροπορική εταιρεία που εκτελεί πτήσεις VIP σε όλο τον κόσμο.

Τον Μάρτιο του 1999, ιδρύεται η Aegean Airlines και λίγο αργότερα, τον Μάιο, ξεκινά πτήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο. Την ίδια χρονιά, δρομολογούνται και πτήσεις σε Ρόδο, Χανιά, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Κέρκυρα με την παραλαβή του τρίτου αεροσκάφους της εταιρείας.

Η οικογένεια Βασιλάκη δεν έμεινε σε αυτά. Τον Δεκέμβριο του 1999, η Aegean εξαγοράζει την Air Greece και αυξάνει τον στόλο της στα επτά αεροσκάφη. Το 2000, εγκαινιάζει τις γραμμές Μυτιλήνη και Σαντορίνη, ενώ προσθέτει δύο ακόμη αεροσκάφη, φθάνοντας τα εννέα συνολικά. Το 2001, η Aegean υπογράφει συνεργασία με την Cronus Airlines, που προβλέπει πτήσεις κοινών κωδικών, με την Aegean να ρίχνει βάρος στις πτήσεις εσωτερικού και την Cronus στις πτήσεις εξωτερικού και τις ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ). Στις 28 Οκτωβρίου 2001, η Cronus ενσωματώθηκε πλήρες στην Aegean και τα δρομολόγια εκτελούνταν πλέον με την κοινή (μεταβατική) ονομασία AEGEANCronus Airlines.

Το 2003, εγκαινιάζει στην ελληνική αγορά το ηλεκτρονικό εισιτήριο και την κράτηση θέσης μέσω Internet. Το 2005 προχωρά στην αγορά αεροσκαφών Airbus Α320 και Α321 και παραλαμβάνει τρία από αυτά το 2007. Ταυτόχρονα, ήδη από το 2005, συνεργάζεται με την γερμανική Lufthansa και έτσι πολλές πτήσεις της A3 και της LH εκτελούνται με κοινούς κωδικούς, όπως και με την TAP Portugal και την Brussels Airlines.

H εξαγορά της Ολυμπιακής

Τον Μάρτιο του 2009 υπέβαλε πρόταση για εξαγορά του πτητικού έργου της Ολυμπιακής, της τεχνικής βάσης, αλλά και της εταιρείας Πάνθεον, ύψους 90, 20 και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα. Η πρόταση εξαγοράς τελικά δεν έγινε δεκτή, με την Ολυμπιακή να καταλήγει στον όμιλο MIG. Η Aegean ανακοίνωσε στις 26 Μαΐου 2009 την υπογραφή συμφωνίας για την είσοδό της στην διεθνή αεροπορική συμμαχία Star Alliance. Οι διαδικασίες ένταξης ολοκληρώθηκαν στις 30 Ιουνίου 2010 και έκτοτε η Aegean είναι πλήρες μέλος της συμμαχίας.

Και ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε απορρίψει την απορρόφηση της Ολυμπιακής από την Aegean με το σκεπτικό ότι έτσι θα δημιουργούνταν μια μονοπωλιακή κατάσταση στην αγορά, η κακή οικονομία της χώρας, αλλά και η στασιμότητα στην πώληση της Ολυμπιακής, ώθησαν την Επιτροπή, το 2013, να αναθεωρήσει την απόφασή της και να ανακοινώσει την έγκρισή της σχετικά με την απορρόφηση της αεροπορικής εταιρείας Olympic Air από την Aegean, δημιουργώντας έτσι την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας.

Την 1η Φεβρουαρίου 2014, η Aegean Airlines ανέλαβε όλες τις άγονες γραμμές που χειριζόταν η Olympic Air. Από τις 3 Ιουλίου 2014 η εταιρεία ανήκε στον Θεόδωρο Βασιλάκη (34,17% - 23,6% μέσω της Evertrans Α.Ε. και 9,46% μέσω της Autohellas Α.Ε.), την Alnesco Enterprises Company Limited (9.48%), τη Siana Enterprises Company Limited (9.48%) και τον Κωνσταντακόπουλο Αχιλλέα (6.39%).


protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες