Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

Η κατάσχεση χιλιάδων αντισηπτικών τζελ ...


...και η «συγγνώμη» της Μαίρης Μηλιαρέση...
Προ ημερών, κλιμάκιο του ΣΔΟΕ έκανε έλεγχο σε αποθήκη στην Αττική. Μέσα σε χαρτόκουτα βρέθηκαν χιλιάδες μπουκαλάκια αντισηπτικού και χειρουργικές μάσκες για τον κορονοϊό. Το συγκεκριμένο τζελ, με..
την εμπορική ονομασία Blue Drop, διαφημιζόταν όλο το προηγούμενο διάστημα με επίμονα τηλεοπτικά σποτ. Πιο ειδικά, το ΣΔΟΕ κατέσχεσε 4.070,95 λίτρα διαλύματος σε 55.201 μπουκαλάκια των 50 και 100 ml. Το πρόβλημα με τα συγκεκριμένα τζελ ήταν ότι πωλούνταν στην τηλεόραση ως αντισηπτικά, ωστόσο είχαν εισαχθεί από την Τουρκία και την Κίνα ως καλλυντικά, χωρίς δηλαδή να έχουν την απαιτούμενη άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ. Σχετικά με τις μάσκες (2.308 τεμάχια) έγινε γνωστό ότι δεν βρέθηκαν τα νόμιμα παραστατικα αγοράς.


Το ΣΔΟΕ εντόπισε μια επιπλέον παράβαση. Με βάση τα έκτακτα μέτρα για τον κορονοϊό, η εταιρεία έπρεπε να κάνει αναλυτική καταγραφή των αποθεμάτων της σε τζελ και μάσκες, με το σκεπτικό ότι θα μπορούσαν να επιταχθούν από τις υγειονομικές υπηρεσίες. Παρ' όλα αυτά, ο αριθμός που δηλώθηκε ειδικά για τα τζελ ήταν στο 1/4 της ποσότητας που βρέθηκε στην αποθήκη.

Αντισηπτικά με την ίδια εμπορική ονομασία είχαν μπει στα σπίτια όλων μας τις προηγούμενες εβδομάδες, μέσω τηλεοπτικών σποτ σε κανάλια εθνικής εμβέλειας. Πρωταγωνίστρια της διαφήμισης, που είχε ξεκινήσει να προβάλλεται και στο διαδίκτυο με ρυθμό σπαμ, ήταν η παρουσιάστρια Μαίρη Μηλιαρέση. Σύμφωνα με τη διαφήμιση, το Smart Mask Kit, όπως ονομαζόταν η συσκευασία, περιείχε έξι μάσκες και ένα αντισηπτικό τζελ των 100 ml. Η τιμή για κάθε πακέτο ήταν στα 14,90 ευρώ, συν 10 ευρώ έξοδα αποστολής, ενώ παραγγελίες μπορούσαν να γίνουν και στην Κύπρο. Προκλήθηκαν αντιδράσεις τηλεθεατών για την τιμή, που έγιναν μεγαλύτερες όταν, μετά το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στην Ελλάδα, οι μάσκες και τα αντισηπτικά τζελ εξαφανίστηκαν από τα ράφια των φαρμακείων.

1586457919596-f8bb2472-24d6-4c24-b34f-262e99e97adf

1586457812094-50267215-977f-495e-a769-ecc5e30800d4


Η διαφήμιση, όμως, συνέχισε να μεταδίδεται κανονικά, το ίδιο και οι αντιδράσεις. Έως τις 22 Μαρτίου, οπότε η παρουσιάστρια ζήτησε «συγγνώμη» με ανάρτηση στο Instagram, αναφέροντας επίσης ότι η κατάληξη της ιστορίας ήταν να μείνει χωρίς δουλειά. «Η σχέση μου με οποιαδήποτε προϊόντα είναι μόνο η παρουσίαση. Δεν έχω ούτε επιλογή ούτε μου ζητείται η γνώμη μου στο ποια θα είναι αυτά ή σε ποιες τιμές θα πωληθούν. Δεν τα εμπορεύομαι εγώ. Δεν λαμβάνω προμήθεια ούτε ποσοστά ούτε άλλη μορφή συμμετοχής έχω σε τυχόν κέρδη από τις πωλήσεις. Αμοίβομαι το ίδιο μόνο για το γύρισμα του όποιου σποτ», έγραψε η Μηλιαρέση. Και πιο κάτω, σχετικά με τον κορονοϊό: «Στην εφιαλτική εποχή της πανδημίας που ζούμε, πάρα πολλές προωθήσεις και διαφημίσεις έχουν να κάνουν με προιόντα υγείας. Πολλά από αυτά, εμμέσως πλην σαφώς μιλάνε για προφύλαξη από τους ιούς, χωρίς βέβαια να κατονομάζουν κάποιον συγκεκριμένο ιό. Η προώθηση του προϊόντος που ανέλαβα, θεώρησα ότι είναι μέσα στα πλαίσια που κινούνται και οι υπόλοιποι διαφημιζόμενοι».

Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο, πατήστε ΕΔΩ...
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες