Τρίτη 7 Ιουλίου 2020


«Μια προσωπική μαρτυρία...» - Συγκλονιστικές αποκαλύψεις Κούλογλου με αφορμή την υπόθεση Γκιόλια - Τι γράφει για το ρόλο του Σεραφείμ Κοτρώτσου (ΟΝΟΜΑΤΑ)

Ο Στέλιος Κούλογλου
Ο Στέλιος Κούλογλου
periodista tvxs.gr
Διαβάστε το αποκαλυπτικό άρθρο του Στέλιου Κούλογλου στο tvxs.gr
Η πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου και η ανακίνηση της σχέσης Γκιόλια- Σφακιανάκη, του δολοφονημένου δημοσιογράφου και του επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος,  μου δίνει την αφορμή να διηγηθώ μια ενδιαφέρουσα, προσωπική ιστορία για τη σχέση των δύο ανδρών και τις μεθόδους που χρησιμοποιούσε το troktiko. Για μέρος της ιστορίας αυτής είχα αρθρογραφήσει το 2010, αλλά στο σύνολο της δεν έχει γίνει γνωστή, καθώς η μήνυση που τότε κατέθεσα για «συκοφαντική δυσφήμηση κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση δια του Τύπου, και απόπειρα εκβίασης», μπήκε με ένα τέχνασμα στο αρχείο.
Τον Ιούνιο του 2010 η εφημερίδα «Αποκαλύψεις» δημοσίευσε ένα πρωτοσέλιδο, δυσφημιστικό και συκοφαντικό άρθρο εναντίον μου, που συνεχίστηκε σε δύο ολόκληρες εσωτερικές σελίδες του ίδιου φύλλου της εφημερίδας. Το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα είχε τίτλο «Πράσινο golden boy ενός εκατ. ευρώ στην ΕΡΤ» ενώ στις εσωτερικές σελίδες ο  τίτλος ήταν: «Ένας επαναστάτης με αιτία: 981.395 ευρώ- Η απίθανη ιστορία του Σ. Κούλογλου».
Επρόκειτο για ένα κείμενο στο οποίο δεν υπήρχε ούτε ίχνος αλήθειας: μπέρδευε σκόπιμα, τις δικές μου απολαβές από την ΕΡΤ, με το πολυετές συμβόλαιο που είχε η ΕΡΤ με την εταιρεία παραγωγής της εκπομπής μου «Ρεπορτάζ Χωρίς Σύνορα», με την οποία δεν είχα καμία ούτε οικονομική συναλλαγή ή εταιρική ή άλλου τύπου σχέση. Με το ποσό αυτό που αφορούσε πολλές τηλεοπτικές σεζόν -και όχι μία όπως παρουσιαζόταν στο δημοσίευμα- η  εταιρεία πλήρωνε τα ταξίδια, τους συνεργάτες μου, το μοντάζ και όλη την παραγωγή γενικώς, παραδίδοντας στην ΕΡΤ μια κασέτα με έτοιμη την εκπομπή. 
Επειδή η αναφορά στα ψεύδη, που αφορούσαν και την προσωπική μου ζωή, θα έπιανε όλο το άρθρο, μπορείτε εδώ να διαβάσετε την σχετική αρθρογραφία και στο τέλος του άρθρου να βρείτε ολόκληρη την
αδικοχαμένη μήνυση. Άλλωστε το θέμα μας δεν είναι αυτό, αλλά ένας εκβιασμός.
Την Παρασκευή 25-6-2010, μια μέρα πριν κυκλοφορήσει η εφημερίδα, το ιστολόγιο troktiko προανήγγειλε το δημοσίευμα των Αποκαλύψεων υπό τον τίτλο «Κούλογλου - Tο golden παιδί της ΕΡΤ», στο οποίο έγραφε: “Οι αυριανές "ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ" είναι γεμάτες αποκαλύψεις. Την ώρα που διώχνουν συμβασιούχους απο την ΕΡΤ δίνουν στον Κούλογλου εκπομπές με κόστος 25.000 ευρώ. Ααα ρε Ελλαδάρα...”
Προαναγγελία των “αποκαλύψεων” δημοσίευε την προηγουμένη και το ιστολόγιο fimotro με τον τίτλο “Χρυσό συμβόλαιο για τον Κούλογλου στην ΕΡΤ”. Το βράδυ της προηγουμένης, πάντα δηλαδή πριν κυκλοφορήσει η εφημερίδα, η εκπομπή “Αποκαλυπτικό Δελτίο” του τηλεοπτικού σταθμού extra-3 μου αφιέρωσε μεγάλο μέρος της εκπομπής, στην διάρκεια της οποίας επαναλήφθησαν τα ψεύδη και οι συκοφαντίες που έγραφε η εφημερίδα. Την εκπομπή παρουσίαζε ο κ. Παπαγιάννης,  διαχειριστής και εκδότης του fimotro.
Με τη δημοσίευση της εφημερίδας και για τις επόμενες μέρες το troktiko πολλαπλασίασε τις επιθέσεις εναντίον μου, με αναρτήσεις κυριολεκτικά επιστημονικής φαντασίας. Μέχρι και ότι προστάτευα τον «δράκο της ΕΡΤ»!! έγραψε. Κανείς δεν ξέρει τι εννοούσε ο ποιητής, μάλλον δεν εννοούσε τίποτα. Ο Σωκράτης Γκιόλιας είχε και ραδιοφωνική εκπομπή στο « Πρώτο Θέμα » την οποία συμπαρουσίαζε μαζί με τον Μάνο Κακλαμάνο.  Οι δύο παρουσιαστές επανέλαβαν τα ανυπόστατα ψεύδη καθώς και γνήσιες ..δημοσιογραφικές ερωτήσεις του τύπου:  «πόσα έφαγες, χόρτασες; » κλπ.
Μέχρι το βράδυ της τέταρτης μέρας απέδιδα τις επιθέσεις σε επαγγελματικό ανταγωνισμό και προσωπικές αντεκδικήσεις. Διευθυντής της εφημερίδας «Αποκαλύψεις» ήταν ο Σεραφείμ Κοτρώτσος. Στη διάρκεια της εξέγερσης για την δολοφονία του Γρηγορόπουλου τον Δεκέμβρη του 2008, ο κ. Κοτρώτσος ήταν διευθυντής του «Ελεύθερου Τύπο». Από τη θέση αυτή είχε λογοκρίνει ίσως την καλύτερη φωτογραφία των ημερών (έναν αστυνομικό να σκοπεύει τους διαδηλωτές δύο μέρες μετά τη δολοφονία) και είχε απολύσει τον φωτογράφο. Την όλη υπόθεση είχε αποκαλύψει, δημοσιεύοντας και τη φωτογραφία, το tvxs. gr., το οποίο είχα μόλις ιδρύσει και ήμουν διευθυντής. Η αποκάλυψη ήταν ένα από τα πολυσυζητημένα θέματα εκείνες τις μέρες. (Περιττό να τονίσω ότι το Tvxs είχε τότε, ως όφειλε, ζητήσει, χωρίς αποτέλεσμα, και την άποψη του κ. Κοτρώτσου, ο οποίος φυσικά δεν έκανε το ίδιο 2 χρόνια αργότερα, και πως να το κάνει άλλωστε όταν επρόκειτο για 100% κατασκεύασμα).
Τις επιθέσεις του Σωκράτη Γκιόλια απέδωσα σε κακώς εννοούμενο ανταγωνισμό, καθώς το Tvxs και το troktiko ήταν τότε στο διαδίκτυο από τα βασικότερα μέσα ενημέρωσης, αν και ο τρόπος του troktiko ελάχιστη σχέση με την ενημέρωση είχε. Όμως την τέταρτη μέρα των επιθέσεων, που περιελάμβαναν τρεις- τέσσερις αναρτήσεις τη μέρα, ο τόνος άλλαξε και από μπουρδολογικές, προσωπικές επιθέσεις πέρασε σε εκφοβισμό: «Να γίνει δικαστική έρευνα για τον Κούλογλου..που εξαπατούσε το ελληνικό δημόσιο ».
Το βράδυ της ίδιας ημέρας, Τρίτη ήταν, δέχθηκα ανώνυμο τηλεφώνημα, με το οποίο ο κάποιος άγνωστος μου ζήτησε να κάνω ότι μου πει σε επόμενη τηλεφωνική επικοινωνία, που θα γίνει σε 48 ώρες. Έτσι, όπως μου είπε, θα αποφευγόταν δημοσίευμα στην εφημερίδα «ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ» του επόμενου Σαββατοκύριακου, το οποίο δημοσίευμα, θα αφορούσε μεταξύ των άλλων την εξοχική μου κατοικία στην Αίγινα. Επίσης με συμβούλευσε!!!..., σε περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτή η πρότασή του «να φροντίσω να απομακρύνω τα παιδιά μου από το σπίτι για να μην υποστούν ψυχολογικό πλήγμα».
Όπως πληροφορήθηκα εκ των υστέρων από συντάκτη των «Αποκαλύψεων», η εφημερίδα είχε πράγματι αναθέσει σε δημοσιογράφο - φωτορεπόρτερ να φωτογραφίσει το σπίτι μου στην Αίγινα, το οποίο και αναζητούσε.
Την επόμενη μέρα οι επιθέσεις κλιμακώθηκαν, μπαίνοντας περισσότερο στο ψητό, δηλαδή τα λεφτά: «Κούλογλου φέρε πίσω τα χρήματα που πήρες», έγραφε το troktiko. Πράγματι σαράντα οκτώ ώρες μετά, ο άγνωστος μου τηλεφώνησε ξανά και μου ζήτησε να του δώσω 30 χιλιάδες ευρώ για να σταματήσουν τα δημοσιεύματα και οι αναρτήσεις εναντίον μου και  εναντίον της οικογένειας μου.
Ήταν το 2010 και ενώ με είχαν διώξει δύο χρόνια από την ΕΡΤ, το tvxs, gr βρισκόταν και αυτό στη δίνη της συντριπτικής οικονομικής κρίσης και εγώ πουλούσα Dvd με τα ντοκιμαντέρ μου για να επιβιώσω. Αλλά και να είχα λεφτά δεν θα έδινα φράγκο στα τρωκτικά (με την ευκαιρία, δεν έχω κανένα στοιχείο ούτε πιστεύω ότι ο Σ.Κοτρώτσος ήταν μπλεγμένος στο κύκλωμα της εκβίασης, χρησιμοποιούσαν τα -ψευδή και κακόβουλα- δημοσιεύματα της εφημερίδας του).
Απευθύνθηκα λοιπόν στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και συνάντησα τον κ. Σφακιανάκη, στον οποίο ανακοίνωσα και την πρόθεση μου να υποβάλλω μήνυση κατά παντός υπευθύνου. Ο κ. Σφακιανιάκης μου έδωσε σαφώς την εντύπωση ότι ήταν σε επαφή με τον Σ. Γκιόλια και εμμέσως ότι θα του συνιστούσε να αλλάξει τακτική απέναντι μου. Πράγματι τις επόμενες μέρες κάνοντας μια στροφή 180 μοιρών -καθόλου ασυνήθιστη για αυτή τη σχολή «δημοσιογραφίας»- το troktiko άρχισε να δημοσιεύει το πρόγραμμα της περιοδείας για την προβολή των ταινιών μου! (είχα μόλις γυρίσει από μια προβολή και καλές πωλήσεις ενός ντοκιμαντέρ για το ποδόσφαιρο από το Κέιπ Τάιν, όπου διεξαγόταν το Παγκόσμιο Κύπελλο, αλλά δεν νομίζω ότι περίμενε να πουλήσω πρώτα dvd για να.. πληρώσω μετά). Ο Γκιόλας είχε προφανώς ακούσει τη συμβουλή, προτροπή ή δεν ξέρω τι, του κ. Σφακιανάκη.
Φυσικά εγώ κατέθεσα στην Υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος τη μήνυση, η οποία όμως δεν εκδικάστηκε ποτέ. Κάθε τέτοια μήνυση πρέπει να συνοδεύεται από ένα παράβολο, το οποίο πλήρωσα κανονικά στην υπηρεσία. Θυμάμαι ότι ήταν μικρό ποσό, γύρω στα 20 ευρώ.  Ο φάκελος πήγε στην εισαγγελία και ενώ εγώ περίμενα να οριστεί δικάσιμος, πληροφορήθηκα μετά από καιρό ότι μπήκε στο αρχείο γιατί δεν συνοδευόταν από παράβολο.
Οι δικηγόροι μου είπαν ότι, επειδή το θέμα είναι τυπικό, σε τέτοιες περιπτώσεις η εισαγγελία ειδοποιεί για την έλλειψη. Δεν ξέρω αν το παράβολο χάθηκε στην Υπηρεσία ή στην Εισαγγελία ή αν υπήρχε «συνεργασία» μεταξύ των δύο για να μην φτάσει η υπόθεση στο ακροατήριο. Φωτίζοντας λίγο, ίσως, και την επαχθή  δολοφονία του Σ. Γκιόλια...
Δείτε ολόκληρη τη μήνυση ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες