Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Όταν ο Κουρής με την "Αυριανή που γκρέμισε τον Καραμανλισμό", άρχισε να αποδομεί και τον Παπανδρεισμό με τις φωτογραφίες της γυμνής Δήμητρας Λιάνη


http://pressarismenos.blogspot.com/2012/07/blog-post_03.html#more

Δείτε τις φωτογραφίες:

Μέσα της δεκαετίας του '90 και οι φωτογραφίες της γυμνής Δήμητρας Λιάνη, που χαριεντίζεται με τη φίλη της, στην παραλία, γίνονται ανάρπαστες στο Πανελλήνιο.Οι φωτογραφίες αυτές...
...αποτέλεσαν ίσως την αρχή του τέλους της παντοδυναμίας του Ανδρέα Παπανδρέου. Ήταν όμως και μια ιστορική ημέρα και για τον κεφαλονίτη εκδότη, ιδιοκτήτη τηλεοπτικού σταθμού και...παραγωγό περγαμόντο, μεταξύ άλλων.  Το φύλο εκείνης της ημέρας της ΑΥΡΙΑΝΗΣ, του χάρισε μια επάξια θέση στο πάνθεον των εκδοτών με τις μεγάλες κωλοτούμπες. 


Η Αυριανή που τη δεκαετία του '80 κυκλοφορούσε με υπέρτιτλο κάτω από το λογότυπο: ΑΥΡΙΑΝΗ: Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΓΚΡΕΜΙΣΕ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΙΣΜΟ. Εκείνη όμως ήταν η μέρα που το "πνευματικό" παιδί, σκότωνε τον πατέρα...Αφού έμελε να δώσει τη χαριστική βολή και στον Παπανδρεισμό.

Ήταν εκείνη την ημέρα που η "μεγάλη ιδέα" που είχε δημιουργήσει ο Κουρής, ο περίφημος ΑΥΡΙΑΝΙΣΜΟΣ, έφτασε στο αποκορύφωμα του. Μέχρι τότε η έννοια του Αυριανισμού, παρέμενε στα στενά όρια του λαικισμού και της λασπολογίας. Απο εκείνη την ημέρα όμως, το όραμα του εκδότη πήρε "σάρκα και όστα" και ο "Αυριανισμός", θα έμενε στην ιστορία και με ένα ακόμα συνώνυμο. Πλέον ο "ΑΥΡΙΑΝΙΣΜΟΣ", θα μνημονεύεται από τις επόμενες γενιές ως ο ορισμός της αλλαγής ιδεολογικής πλεύσης, της περίφημης "κωλοτούμπας", η οποία θα γίνεται πλέον κατά το...δοκούν, ή μάλλον τα συμφέροντα του εκάστοτε εκδότη. (Χαρακτηριστική και εδώ η πρωτοπορία της Αυριανής: Μέχρι την Κυριακή των εκλογών στήριζε Τσίπρα, αλλά από τη Δευτέρα παρουσίαζε την συγκυβέρνηση του Σαμαρά, ως τη μοναδική προοπτική για τον τόπο).


Οι φωτογραφίες αυτές είναι είναι σημείο αναφοράς γιατί με την κυκλοφορία τους, που ο Κουρής δεν  έκανε από δημοσιογραφική ή οποιαδήποτε άλλου είδους ευθιξία. Αλλά περισσότερο για να δώσει ένα μάθημα στους άλλους ιδιοκτήτες των τότε παραδοσιακών ΜΜΕ, που τον θεωρούσαν τον περιθωριακό του ιδιότυπου κλαμπ τους.
  Έδειξε ουσιαστικά στους υπόλοιπους μεγαλοεκδότες/εργολάβους το πόσο "παστρικά", πρέπει να γίνεται το αλισβερίσι των εκδοτών με τον εκβιασμό της εκάστοτε εξουσίας. Που πρέπει να υπενθυμίζει στους κυβερνώντες ότι ο τύπος, η λεγόμενη 4η εξουσία, είναι σε πολλές περιπτώσεις ισχυρότερη από όλες τις άλλες μαζί.

 Στη συνέχεια της πορείας του ο κεφαλλήνας, χάραξε έναν ακόμα δρόμο της πρωτοπορίας: Έδειξε στους υπόλοιπους "μεγιστάνες του τύπου" του, το πως μπορεί ένας επιχειρηματίας "να προκόβει και να δημιουργεί" (όπως είχε πει κατά τη διάρκεια της πρόσφατης προσαγωγής του, στην Ευελπίδων), χωρίς να πληρώνει τους ανθρώπους που έχει στη δούλεψή του.

  Αυτή η πρωτοποριακή του κίνηση, ήταν που γοήτευσε τους υπόλοιπους "Έλληνες Μέρντοχ" και τους έκανε να εφαρμόσουν τις ιδέες του "παρακατιανού" Κουρή και στα δικά τους μαγαζιά. Ειδικά στις ημέρες μας τα κρούσματα έχουν αυξηθεί, από τη στιγμή που λόγω της ο κρατικός κορβανάς δεν περιλαμβάνει (τουλάχιστον όχι με την ίδια άνεση), κονδύλια και διευκολύνσεις στους Μηντιάρχες όπως παλιά.

Το παράδειγμα του Κουρή του να "φεσώνει¨κόσμο, αλλά να συνεχίζει ακάθεκτος, ακολούθουν με φανατισμό στις μέρες μας διάφοροι εκδότες πλέον, προσπαθώντας να αποδώσουν το "φέσι" προς τους εργαζόμενους, εώς "σημείο των καιρών", στην Ελλάδα της κρίσης.  Μπόμπολας, Λυμπέρης, Κυριακίδης και άλλοι δεκάδες συμπληρώνουν τη λίστα των ανθρώπων που θεωρούν υπεύθυνη ρην κρίση, με μια επισήμανση: Σύμφωνα με αυτούς για το κατάντημα της χώρας φταίνε όλα, αλλά σπανίως...το μνημόνιο.

 Οι "άτυχοι" μηντιάρχες που τους ξέχασε το σύστημα, που τόσο καιρό συγκάλυπταν:

 Κάποιοι βέβαια δεν τα κατάφεραν (ή τουλάχιστον έτσι θέλουν να πιστευούμε) και έριξαν τα "καράβια τους στην ξέρα", όπως, ο "νεόπτωχος" τουρίστας της Μυκόνου Πέτρος Κωστόπουλος. Ενώ χαρακτηριστικότερο ακόμα παράδειγμα  αποτελεί, ο έγκλειστος πλέον Κώστας Γιαννίκος.


Ο οποίος μάλλον θα πρέπει να αντιμετώπισε με θλίψη το γεγονός ότι αν και είναι πλέον "κάτοικος Κορυδαλλού" μαζί με τον Άκη, δεν είδε την φώτο που αποτυπώνει την ψυχολογική "κατάπτωση" του πάλαι ποτέ "Ωραίου Μπρούμελ" του ΠΑΣΟΚ, σε κάποιο από τα δικά του μέσα. Αλλά είδε την επίμαχη φώτο να φιγουράρει στο "ΠΡΩΤΟΘΕΜΑ" της Κυριακής. Αφού βέβαια αν και λάτρης της...επικοινωνίας ο Κώστας Γιαννίκος, δεν έχει έχει κινητό, εκεί που βρίσκεται. Αν και προκαλεί ερωτηματικό πως η φώτο, που έχει τραβηχτεί από κινητό -που υποτίθεται απαγορεύεται στη φυλακή- διοχετεύθηκε στον τύπο.
Το να υποθέσουμε πως  ο πάντα καταφερτζής Κώστας Γιαννίκος, κατάφερε σαν άριστος χειριστής του λόγου που είναι  να πείσει τους δεσμοφύλακες, να μην του πάρουν το κινητό και να έδωσε αυτός στο ΠΡΩΤΟΘΕΜΑ, τη φώτο...σε καλύτερη προσφορά, είναι ένας συλλογισμός που στερείται σοβαρότητας

Αφού ακόμα και εάν παρατηρήσει κανείς τη γωνία λήψης, θα καταλάβει ότι για να αποτυπωθεί ένα τέτοιο πλάνο με φορά από πάνω προς τα κάτω όπως ήταν η φώτο του Άκη, θα ήταν δύσκολο για ένα ευτραφή άνθρωπο είναι η αλήθεια, όπως ο Κώστας Γιαννίκος, να απαθανατίσει το συμβάν...

Τις ημέρες της οικονομικής κρίσης και του μνημονίου. Ημέρες που  η ανεργία μαστίζει τη χώρα, έχει έρθει στο προσκήνιο όσο πότε η γνωστή πρακτική του Κουρή, που δεν πληρώνει τους εργαζόμενους του. Και τηρείται από τους ΄Έλληνες Μέρντοχ, με την ίδια ευλάβεια που τηρείται αξίωμα στα μαθηματικά: Οι επιχειρήσεις αδυνατούν να πληρώσουν τους εργαζόμενους τους και συμπεριφέρονται σαν πελάτης μπακάλικου του παλιού καιρού. Με τους εργαζόμενους στα ΜΜΕ, να αναγκάζονται να βγάζουν το ήδη γεμάτο με αριθμούς τεφτέρι και να γράφουν...να γράφουν το ένα μηνιάτικο μετά το άλλο...

...Το ερώτημα είναι ένα: Για πόσο καιρό ακόμα οι εκδότες θα συνεχίζουν να ασκούν τις πρακτικές του "βερεσέ" απέναντι στους εργαζόμενους τους; ποιες θα είναι στην κοινωνία οι συνέπειες της κατάρρευσης αυτού του σαθρού οικοδομήματος;
  Οι μόνοι που δε φταίνε, αλλά καλούνται να πληρώσουν μια ενδεχόμενη κατάρρευση στα ΜΜΕ, από τα παιχνίδια των ιδιοκτητών: είναι οι  χιλιάδες εγκλωβισμένοι εργαζόμενοι και οι οικογένειες τους. Οι οποίοι προσπαθούν να επιβιώσουν στην εποχή του μηνιάτικου - βερεσέ;...

... Και ίσως σε αυτό το πρόβλημα να μην μπορεί να δώσει λύση, οποιαδήποτε έκφραση του πνεύματος του "Αυριανισμού"...




Επισήμανση pressarismenou: Το άρθρο γράφτηκε με αφορμή μια ακόμα αναδημοσίευση στο διαδίκτυο, με τις περίφημες 22 γυμνές φωτογραφίες της Δήμτρας Λιάνη Παπανδρέου. Που είχε δημοσιεύσει τότε η ΑΥΡΙΑΝΗ. Δείτε όλο το φωτογραφικό λεύκωμα της τότε εποχής:
.

























Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες