Τρίτη 14 Ιουλίου 2020

Εγκαινιάστηκε η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων «Κιάτο – Ροδοδάφνη»

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής επιβαίνει σε τραίνο, Τρίτη 14 Ιουλίου 2020. ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, STR

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής, πρόκειται για «ένα έργο-σταθμό για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, που ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια διαφορετικές συμβάσεις, πάρα πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του». Ακόμη, ο υπουργός ανέφερε ότι πρόκειται για ένα έργο «που θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, που θα βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών, που θα μειώνει αποστάσεις που θα φέρνει πιο κοντά περιοχές και θα κάνει πιο γρήγορες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον τις μετακινήσεις».
Το έργο είναι μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας, συνολικού μήκους 71 χλμ., που εξυπηρετεί τρεις νέους σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς, του Ξυλόκαστρου, της Ακράτας και του Αιγίου, έξι στάσεις, με έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χλμ, 13 cut and cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις, ενώ διαθέτει σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων, εξασφαλίζουν την λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια.
«Στην πολιτική υπάρχουν δύο δρόμοι που μπορεί να ακολουθήσει κανείς ως προς την αντιμετώπιση των μεγάλων έργων υποδομών. Ο ένας είναι ο εύκολος δρόμος των μεγάλων υποσχέσεων, των δήθεν εύκολων λύσεων, και των επικοινωνιακών εφέ χωρίς αντίκρισμα. Είναι ο δρόμος αυτών που μπορεί, για παράδειγμα στην Πάτρα, να υπόσχονται λύσεις που ξέρουν όμως ότι ήταν ανέφικτες και χωρίς να κάνουν τίποτα για να τις υλοποιήσουν. Ή στη Θεσσαλονίκη, να φτάνουμε στα τραγελαφικά σημεία στη σύγχρονη ιστορία του κράτους, να βλέπουμε να εγκαινιάζονται μουσαμάδες. Ο άλλος δρόμος είναι ο δύσκολος δρόμος, που έχει λίγα λόγια αλλά έχει πολλή δουλειά, που αντιμετωπίζει τα έργα υποδομών, όχι ως πεδίο λαϊκισμού, αλλά ως εργαλείο προόδου και ανάπτυξης του τόπου μας», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.
«Αυτόν τον δρόμο προσπαθούν κι ακολουθούν και στο υπουργείο Υποδομών υπό την καθοδήγηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη», είπε, καθώς «αυτός είναι τελικά ο δρόμος που φέρνει αποτελέσματα, αποτελέσματα χειροπιαστά, που τα βλέπουμε καθημερινά, όπως είναι η νέα σιδηροδρομική γραμμή που εγκαινιάζεται σήμερα και που επισήμως παραδίδεται στην κυκλοφορία».
Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής κατέστησε σαφές, ότι γι’ αυτό το έργο δεν εργάστηκε μόνο η σημερινή κυβέρνηση.
«Αποτελεί βαθιά πεποίθηση της παράταξης την οποία εκπροσωπώ, ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, δεν ανήκουν σε κανέναν πολιτικό δεν ανήκουν σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στους Έλληνες πολίτες, διότι αυτοί με τις θυσίες τους και τους δικούς τους κόπους γίνονται πραγματικότητα και για το δικό τους μέλλον τα κάνουμε. Και η κάθε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να βάζει κι αυτή το δικό της λιθαράκι για να υπηρετήσει αυτό τον σκοπό. ‘Αλλη κυβέρνηση μπορεί να οραματίζεται και να ξεκινάει τις διαδικασίες για ένα έργο, άλλη να βάζει μπρος την υλοποίησή της, άλλη κυβέρνηση να το ολοκληρώνει και να το εγκαινιάζει. Έτσι ακριβώς συνέβη και με αυτό το έργο», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Όσον αφορά το συγκεκριμένο έργο που εγκαινιάστηκε σήμερα, ο υπουργός επισήμανε ότι το παρέλαβαν με αρκετές καθυστερήσεις, με πολλά προβλήματα, γεγονός που δημιουργούσε έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο, αυτόν της επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας.
«Γι αυτό το λόγο καθίσαμε κάτω και ολοκληρώσαμε με γρήγορα βήματα για να φτάσουμε σήμερα εδώ, για να φτάσουμε πριν το τέλος του 2019, να έχουμε ολοκληρώσει, αυτό που λέμε το φυσικό αντικείμενο του έργου. Το έργο αυτό θα είχε παραδοθεί στα τέλη Μαρτίου του 2020, εάν δεν είχε μεσολαβήσει η πανδημία του κορονοϊού. Το σημαντικό είναι ότι χρειαστήκαμε κάποιους μήνες ακόμα, αλλά το έργο έγινε πραγματικότητα. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε να επιστρέψουμε χρήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ύψους 240 εκατ. ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Συμπλήρωσε ότι το έργο επετεύχθη έπειτα από την εξαιρετική συνεργασία που είχαν με την ΕΡΓΟΣΕ και με την εταιρεία που ανέλαβε το έργο. Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους του έργου έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το ταμείο συνοχής και στο τέλος με χρήματα από το ΕΣΠΑ. «Κάθε φορά λοιπόν που βλέπουμε ένα τέτοιο έργο να ολοκληρώνεται, δεν μπορώ παρά να σκεφτώ πόσο σημαντική, πόσο μεγάλη πόσο πολυεπίπεδη ήταν η συνεισφορά της παράταξής μας, του Κωνσταντίνου Καραμανλή, που πριν από πολλές δεκαετίες έβαλε τη χώρα μας στην Ευρώπη», τόνισε.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα προβλήματα που συνεχίζει να έχει το έργο, καθώς όπως είπε, μπορεί να είναι ολοκληρωμένο σε υψηλό επίπεδο, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετά προβλήματα με την πρόσβαση στο σταθμό του Αιγίου.
«Παρόλο που τα έργα των οδικών συνδέσεων προβλέπονταν στις μελέτες του 2009, μέχρι σήμερα δεν κατόρθωσε η ελληνική Πολιτεία να τις υλοποιήσει», τόνισε, ενώ γνωστοποίησε ότι στις αμέσως επόμενες μέρες βάζουν μπροστά για να γίνουν κι αυτά τα έργα των οδικών συνδέσεων.
«Είναι κάτι που το χρωστάμε στην τοπική κοινωνία και είναι κάτι για το οποίο δεσμευόμαστε σήμερα εδώ, να δώσουμε λύσεις. Μιλάμε για ένα πραγματικά σύνθετο και απαιτητικό έργο, και για να γίνει πραγματικότητα, σε αυτό χρειάστηκε να εργαστούν σκληρά πολλοί άνθρωποι. Η ολοκλήρωση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου αποτελεί τη δικαίωση και την προσπάθεια πολλών ανθρώπων», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Παράλληλα υπογράμμισε: «Στον κλάδο τον κατασκευαστικό υπάρχουν 2 ειδών εταιρείες: αυτές που καθυστερούν τα έργα, που καθυστερούν τις πληρωμές, που δίνουν παράλογες και τεράστιες εκπτώσεις. Αυτό εδώ το έργο είναι η κλασική περίπτωση ενός έργου που μέχρι το 2014 είχανε πάει όλα στραβά. Υπάρχουν όμως κι άλλες εταιρείες άλλες μεγαλύτερες άλλες μικρότερες, οι οποίες είναι συνεπείς, οι οποίες είναι υγιείς και οι οποίες παραδίδουν τα έργα. Η εταιρεία που τελικά ανέλαβε να υλοποιήσει το έργο, και το έργο που εγκαινιάζεται σήμερα, η εταιρεία ‘’MYTILINEOS”, έκανε μία πολύ σοβαρή δουλειά κι έδειξε ότι έχει να προσφέρει πολλά στον τομέα των κατασκευών».
Στο πλαίσιο αυτό, ευχαρίστησε για την παρουσία του στην εκδήλωση και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ‘’MYTILINEOS”, Ευάγγελο Μυτιληναίο.
Επιπλέον, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στην επίσκεψη που πραγματοποίησε πριν από λίγες μέρες στην Πάτρα, όπου όπως είπε, παρουσίασαν μία λύση που είναι εφαρμόσιμη και η οποία θα δώσει μία απάντηση σε ένα χρόνιο ζήτημα. «Μια λύση ρεαλιστική, εφαρμόσιμη, ολοκληρωμένη για τη τελική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με τον σιδηρόδρομο. Μια λύση που απαντά νομίζω, στις σύγχρονες ανάγκες της περιοχής», επισήμανε ο κ. Καραμανλής ενώ προσέθεσε ότι «σήμερα εδώ, και μετά από συστηματική δουλειά και με χαμηλούς τόνους, δίνουμε επισήμως στην κυκλοφορία ένα έργο το οποίο επίσης έχει ανάγκη η ευρύτερη περιοχή». Σύμφωνα με τον υπουργό, τα δύο αυτά έργα είναι αλληλένδετα και η στάση τους σε αυτά επιβεβαιώνει και τις προτεραιότητες που έχει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.
«Επιβεβαιώνει και αποδεικνύει ότι η Πελοπόννησος είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας. Επιβεβαιώνει ότι η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί κεντρικό στόχο και είμαστε αποφασισμένοι να τον πετύχουμε αυτόν τον στόχο, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς ιδεολήψίες, χωρίς δεύτερες σκέψεις. Είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο που μας δίνει η Ε.Ε., και που μπορούμε να έχουμε στη διάθεσή μας. Με σχέδιο, με μεθοδική δουλειά, αφήνοντας το χθες πίσω μας, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να δουλεύουμε με τον τρόπο που σας έχουμε δείξει. Με λίγα λόγια και με σκληρή προσπάθεια», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
  • Ο ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
«Ο σιδηρόδρομος υπήρξε διαχρονικά ένας φορέας ανάπτυξης και ως εκ τούτου η επέκταση του δικτύου του προαστιακού, πλέον φτάνει από την Αθήνα μέχρι και το Αίγιο, αποτελεί για όλους εμάς ένα μεγάλο βήμα για να φτάσουμε πιο κοντά στο στόχο της συνολικής αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της πατρίδας μας», επισήμανε μεταξύ άλλων ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για τα εγκαίνια της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη.
Όπως ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης, σήμερα ο επιβάτης που μπαίνει στον προαστιακό στο Αίγιο , στο τμήμα της Ροδοδάφνης, θα χρειαστεί περίπου 2 ώρες και είκοσι λεπτά προκειμένου να φτάσει στην Αθήνα. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του και να φτάσει είτε στο αεροδρόμιο είτε στο λιμάνι του Πειραιά.
«Έτσι λοιπόν δεν συνδέεται μόνο η Αχαΐα με την Αθήνα, συνδέεται η Αχαΐα με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και με το λιμάνι του Πειραιά. Και μάλιστα αυτό το ταξίδι γίνεται με έναν τρόπο σύντομο, άνετο, οικονομικό και με ασφάλεια. Με έξι ζεύγη δρομολογίων καθημερινά, με ένα εισιτήριο το οποίο θα στοιχίζει λιγότερο από 20 ευρώ, ο επιβάτης του τρένου μπορεί να φτάσει από εδώ, τη Ροδοδάφνη, στο κέντρο της πρωτεύουσας, στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας και στο πρώτο λιμάνι της χώρας. Επιπλέον φτάνοντας ο επιβάτης στην Αθήνα έχει άμεση πρόσβαση στα υπόλοιπα μέσα συγκοινωνίας και μέσα σε πολύ λίγα λεπτά μπορεί να φτάσει σε οποιαδήποτε περιοχή της πρωτεύουσας επιθυμεί», υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης ενώ προσέθεσε ότι «με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή οι ταχύτητες των τρένων θα αυξηθούν κατακόρυφα και η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά πολύ καθώς επίσης και δεν θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση στο Κιάτο».
Με την επέκταση της γραμμής υψηλών ταχυτήτων του προαστιακού στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, η Βόρεια Πελοπόννησος αποκτά μία σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση και μέρα με τη μέρα η Αθήνα έρχεται πιο κοντά με την Πάτρα χρησιμοποιώντας το τρένο.
«Περνάμε λοιπόν σε μία νέα σιδηροδρομική εποχή μέσω της υλοποίησης της καινούριας γραμμής, όπως εξάλλου ανακοίνωσε πρόσφατα και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζει κάθε Έλληνας φορολογούμενος ότι με την προσπάθεια που έγινε από το υπουργείο τον τελευταίο χρόνο η πατρίδα μας απέφυγε τον κίνδυνο να επιστραφούν πολλά χρήματα στην ΕΕ εξαιτίας των καθυστερήσεων του παρελθόντος. Αποφεύχθηκε έτσι ο κίνδυνος απώλειας κονδυλίων χρηματοδότησης της τάξεως των 240 εκατ. ευρώ και νομίζω ο καθένας μας μπορεί να αντιληφθεί τι αξία έχει αυτό για την εθνική μας οικονομία ιδιαίτερα σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενώ καταλήγοντας τόνισε ότι «με αυτό το τρένο, την επέκταση της γραμμής των υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη το σιδηροδρομικό δίκτυο της πατρίδας μας εκσυγχρονίζεται, βελτιώνεται η ποιότητα των υπηρεσιών προς τους πολίτες».
«Μεγάλο έργο, απαραίτητο για την ευρύτερη περιοχή, που θα ενώνει δύο μεγάλα αστικά κέντρα», χαρακτήρισε τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων του τμήματος «Κιάτο – Ροδοδάφνη», ο γενικός διευθυντής του τομέα Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης, της εταιρείας «MYTILINEOS», Παναγιώτης Γαρδελίνος.
Παράλληλα τόνισε ότι μέσω του έργου «εκσυγχρονίζεται ένα μεγάλο μέρος του δικτύου και διασφαλίζεται η διαλειτουργική σύνδεση με το ευρωπαϊκό δίκτυο, ενώ προσέθεσε ότι πρόκειται για «ένα έργο πνοής, που πέρασε δυσκολίες, όπως συχνά τα δημόσια έργα στη χώρα, αλλά που σήμερα παραδίδεται στους πολίτες που θα του δώσουν ζωή».
«Είμαι περήφανος που η MYTILINEOS παραδίδει σήμερα αυτό το έργο. Είμαι περήφανος για τη δουλειά των συναδέλφων μου, που και σε αυτό το έργο έδωσαν το καλύτερό τους εαυτό. Η τεχνογνωσία, η αποτελεσματικότητά και η αφοσίωση στο στόχο, αποτελούν τα εχέγγυα της δουλειάς μας και για αυτό χαίρουμαι εμπιστοσύνης σε κάθε γωνιά του πλανήτη», υπογράμμισε ο κ. Γαρδελίνος. Όπως ανέφερε πρόκειται για ένα έργο επέκτασης – έργο ανάπτυξης, έργο με το βλέμμα στο μέλλον, έργο που αποσκοπεί στη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, στην υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα.
«Είμαι βέβαιος ότι με την αποφασιστικότητα που επιδεικνύετε προσωπικά εσείς κ. υπουργέ, τα δημόσια έργα θα περάσουν σε μία νέα περίοδο. Με την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που δρομολογείται πλέον, θα αντιμετωπιστούν χρόνιες στρεβλώσεις και παθογένειες, που κρατούσαν τον κλάδο στάσιμο. Η ανάταση της εθνικής μας οικονομίας μετά και την δοκιμασία της πανδημίας θα έλθει μέσα από την αναβίωση των μεγάλων έργων. Τα σύγχρονα μεγάλα έργα είναι φιλόδοξα και πάνω από όλα, στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης», σημείωσε ο κ. Γαρδελίνος.
Στις θετικές επιπτώσεις που έχει το έργο για το επιβατικό κοινό αναφέρθηκε ο δήμαρχος Αιγιαλείας, Δημήτρης Καλογερόπουλος. «Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που έχω τη δυνατότητα να εκφράζω την πόλη σε μία τέτοια στιγμή εξαιρετική, μια στιγμή που παραδίδεται σε όλους τους πολίτες σε όλο το επιβατικό κοινό ένα έργο όραμα, ένα έργο το οποίο είχε ονειρευτεί όχι μόνο η περιοχή αλλά νομίζω ένα πολύ μεγάλο μέρος των Ελλήνων, και παραδίδεται ένα σπουδαίο έργο που έχει τερματικό σταθμό το Αίγιο, που έχει τερματικό σταθμό την Αιγιάλεια προς το παρόν εύχομαι όμως να συνεχίσει και παραπέρα για να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό», επισήμανε ενώ προσέθεσε ότι «αποτελεί ουσιαστικά την πύλη εισόδου και εξόδου σε ό,τι αφορά τη σιδηροδρομική γραμμή που θα εξυπηρετεί για πολύ μεγάλο αριθμό επιβατών».
«Εξαρτάται όμως αυτό το σπουδαίο έργο αν θα συνεχίσει να λειτουργεί κι αποτελεσματικά αν θα είναι χρηστικό εάν οι υποδομές οι οποίες πρέπει να συμπληρωθούν θα συμπληρωθούν ούτως ώστε να γίνεται πιο ελκυστικό και ευέλικτο, για καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και για να συνεχίσει να υπάρχει να λειτουργεί προς χρήσην του επιβατικού κοινού. Παραδίδεται σε άρτια κατάσταση τεχνική, όμως λείπουν οι υποδομές που εξυπηρετούν την άφιξη και την αναχώρηση των επιβατών», κατέληξε ο κ. Καλογερόπουλος.
Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ της Ι.Καρδάρα hellasjournal

Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες