Το φυσικό αέριο στο δρόμο για την Πάτρα, μέσω αγωγού υψηλής πίεσης από την Κόρινθο
Το έργο αφορά τη διασύνδεση με το ΕΣΦΑ της πόλης της Πάτρας και της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ.) Πατρών, με δυνατότητα μελλοντικών επεκτάσεων για την τροφοδότηση και επιπλέον
πόλεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (Πύργος, Αγρίνιο).
Αποτελείται από αγωγό υψηλής πίεσης, διαμέτρου 16” και μήκους 140 χλμ. περίπου, ο οποίος θα ξεκινά από κατάλληλο σημείο επί του αγωγού υψηλής πίεσης προς Μεγαλόπολη, ενώ περιλαμβάνει επίσης δύο μετρητικούς και ρυθμιστικούς σταθμούς. Σύμφωνα με τη ΔΕΣΦΑ, το αίτημα για επιχορήγηση θα υποβληθεί στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2021-2027, και μάλιστα προβλέπει ως χρόνο έναρξης λειτουργίας του αγωγού τον Δεκέμβριο του 2024 και ένταξης στο Εθνικό Σύστημα τον Μάρτιο του 2025.
Σημειώνεται πως η μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν, εκτός από την προώθηση του σχεδίου των τοπικών δικτύων με χρήση LNG, o περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης ζήτησε τεκμηριωμένα και κοστολογημένα την επανεξέταση του ζητήματος διασύνδεσης της δυτικής Ελλάδας μέσω αγωγού από την Κόρινθο προς την Πάτρα – αίτημα που κατέθεσε στον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη και στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου, το οποίο έγινε δεκτό.
Ικανές ποσότητες και ασφάλεια
Ακολούθησαν διαδοχικές συναντήσεις του αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας, Φωκίωνα Ζαΐμη, ο οποίος ήρθε σε επαφή με όλους τους αρμόδιους φορείς και τις εταιρίες ΔΕΣΦΑ, ΔΕΔΑ και ΔΕΠΑ, κάνοντας συγκεκριμένες προτάσεις για τη σύνδεση της Βιομηχανικής Περιοχής της Πάτρας και της πόλης με το φυσικό αέριο μέσω επίγειου αγωγού, ώστε να διασφαλίζονται ικανές ποσότητες αερίου αλλά και ασφάλεια στη μεταφορά.«Τα όνειρα ενίοτε μπορούν να γίνουν και αλήθεια, όταν υπάρχουν θετική δράση και συγκροτημένη προσπάθεια. Όλο το προηγούμενο διάστημα, μέσα από διαδοχικές συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, φτάσαμε σε ένα αποτέλεσμα που είναι απολύτως θετικό», τόνισε ο κ. Ζαΐμης.
newsbreak
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου