Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

Ανοικτή επιστολή του Δημ.Αϊβαλή για το θαλάσσιο μέτωπο




Ο συνδυασμός «Ενωμένοι για την Πάτρα» με επικεφαλής τον κ. Δημήτρη Αϊβαλή έδωσε στη δημοσιότητα ανοικτή επιστολή προς τους εκπροσώπους φορέων, που θα συναντηθούν με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης για το θαλάσσιο μέτωπο της Πάτρας με κυριοτερα σημεία τα ακόλουθα.  

«Η παράδοση του θαλάσσιου μετώπου της Πάτρας έρχεται και πάλι στο προσκήνιο καθώς ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος καλεί, για την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου, όλους τους εκπροσώπους της πόλης, προκειμένου να εξεταστούν τρόποι ανάδειξης και αξιοποίησης των παραλιακών τους ζωνών.

Αυτό δηλαδή που έχει υποσχεθεί από την προεκλογική περίοδο ο σημερινός πρωθυπουργός από το βήμα της πλατείας Γεωργίου.

Τα  ερωτήματα που τίθενται πλέον, καθώς φαίνεται ότι ξαναζεσταίνεται η… σούπα, είναι:

- Γιατί έπρεπε να περάσει τόσος χρόνος για να «δει» και πάλι η κυβέρνηση το θέμα;

- Πόσο αποτελεσματικοί ήσαν  τόσο ο απερχόμενος δήμαρχος όσο και ο εκλεκτός του ΠΑΣΟΚ που διεκδικεί το Δήμο;

- Γιατί μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα θα συζητήσουν πάλι τα ίδια;

- Δεν είναι λυπηρή η θέση για το σοβαρό αυτό θέμα του… «ανεξάρτητου» υποψηφίου που κάποτε σαν πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ήθελε να οικοπεδοποιήσει την λιμενική ζώνη και σε πρόσφατη συνάντηση του με τον Δ.Σ. του Ο.Λ.ΠΑ. συναινούσε ότι η πλήρης αξιοποίηση του προσώπου της παραλιακής ζώνης περνά από τον Ο.Λ.ΠΑ. και όχι από το Δήμο;

- Αναρωτιόμαστε ο «χρισμένος» υποψήφιος που δεν έχει ασχοληθεί ουδέποτε με το παραλιακό μέτωπο της πόλης, πρόκειται να ασχοληθεί στο άμεσο μέλλον;

Μετά από αυτά και εν όψει της συνάντησης στο γραφείο του αντιπροέδρου, καταθέτω την πρότασή  μου προς ενημέρωση των φορέων που θα συναντηθούν μαζί του

Πιστεύω ότι συμφωνούν όλοι οι Πατρινοί για την απελευθέρωση του θαλάσσιου μετώπου και με βάση την υφιστάμενη πολιτική και οικονομική συγκυρία θα ήθελα δημόσια να επαναλάβω μία συγκεκριμένη και τεκμηριωμένη πρόταση, που είχα κάνει στο πρόσφατο παρελθόν.

Η πρόταση συνίσταται στο ότι ο Δήμος Πατρέων πρέπει να ζητήσει από τους συναρμόδιους υπουργούς να δημιουργηθεί Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (Γραφείο).

Η δημιουργία ενός τέτοιου Δημοτικού  Λιμενικού  Ταμείου είναι πλέον εφικτή και επιβεβλημένη διότι η πόλη δεν θα παραλάβει μία αδιαμόρφωτη ακτή αλλά ένα συνδυασμό ακτής, εγκαταστάσεων και μεγάλο τμήμα του υπάρχοντος λιμανιού.

Η πρόταση είναι συμβατή με βάση το άρθρο 201 παρ. 1 του Νόμου Καλλικράτη που προβλέπει την δημιουργία Δημοτικού  Λιμενικού  Ταμείου (Γραφείου) στον Δήμο Θεσσαλονίκης παράλληλα με τον Ο.Λ. Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα στο άρθρο 103 παρ. 1.α.β από τον ίδιο Νόμο του Καλλικράτη προβλέπεται η δυνατότητα ενός επιπλέον νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου για την διοίκηση και διαχείριση από τον Δήμο λιμενικής ζώνης.

Θεωρώ ότι αυτή είναι η επιβεβλημένη και εφικτή λύση για να μπορεί να δράσει ο Δήμος συνδυαστικά για την αισθητική , λειτουργική και οικονομική ανάπλαση του εν λόγω τμήματος του θαλάσσιου μετώπου της πόλης  και της υφιστάμενης Νότιας Λιμενολεκάνης.

Οι χρήσεις και οι δράσεις που μπορούν να αναμορφώσουν όλη αυτή την περιοχή μπορεί να είναι:
- η δημιουργία πάρκου αναψυχής για τους πολίτες της Πάτρας σε ένα μεγάλο παραλιακό μήκος εκτεινόμενο από την Τριών Ναυάρχων ως τις εκβολές Διακονιάρη,
- η δημιουργία πλωτού parking (προβλήτας) τουλάχιστον 800 θέσεων στο μέσο της Μεσημβρινής Λιμενολεκάνης που θα παραχωρηθεί στο Δήμο (σε απόσταση 200 μέτρων από το κέντρο της πόλης και εξυπηρετούμενο από τον πιο πλατύ δρόμο της πόλης την Όθωνος Αμαλίας), και
- ταυτόχρονα μιας σημαντικού μεγέθους Μαρίνας εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής σε συνδυασμό με εμπορικές δράσεις περιορισμένης κλίμακας στην χερσαία ζώνη αφού απαλλαγεί από τις υφιστάμενες κτιριακές εγκαταστάσεις (αποθήκες-υπόστεγα), και
- μία πλήρη ανάπλαση του υφιστάμενου δομημένου περιβάλλοντος στον παραλιακό δρόμο Όθωνος Αμαλίας - Ακτή Δυμαίων.

Μια τέτοια εξέλιξη πιστεύω θα αναβαθμίσει την περιοχή σημαντικά και παράλληλα την ποιότητα ζωής των πολιτών, καθώς επίσης θα αποφέρει σημαντικά έσοδα στο Δήμο και θέσεις εργασίας στους δημότες.

Θεωρώ ότι η στιγμή για να βρεθεί η λύση στο πρόβλημα του παραλιακού μετώπου της πόλης είναι κρίσιμη και ύστατη μετά τις εξαγγελθείσες προθέσεις της κυβέρνησης για παραχωρήσεις και ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες