Νέος κύκλος συλλήψεων έχει ανοίξει για την υπόθεση της μεταφοράς των δύο τόνων ηρωίνης στην Ελλάδα με το δεξαμενόπλοιο «Noor Οne».
Ο 65χρονος «κάπτεν Τζορτζ», που σε απολογίες και καταθέσεις εμπλεκομένων στην υπόθεση αναφέρεται ως ...
ναυλωτής του πλοίου, βρίσκεται τις τελευταίες τέσσερις μέρες στα χέρια των διωκτικών αρχών του Πειραιά.
Πρόκειται για τον Γιώργο Μπ., Ελληνα αρχικαπετάνιο που ζει και εργάζεται στο Ντουμπάι και ο οποίος συμμετέχει σε μεγάλη εταιρεία τροφοδοσίας πλοίων με καύσιμα. Τον «κάπτεν Τζορτζ» καίει με τη μαρτυρία του ο Ινδός καπετάνιος του «Noor Οne», ενώ η σύλληψή του αναμένεται να βάλει χειροπέδες και σε άλλους εμπλεκομένους, κάποιοι από τους οποίους έχουν ήδη καταθέσει ως μάρτυρες στην υπόθεση.
Οι νέες εξελίξεις ανατρέπουν την εικόνα των Αρχών σχετικά με τους πρωταγωνιστές της μεταφοράς των δύο τόνων ηρωίνης στην Ελλάδα. Ενώ αρχικά στο επίκεντρο του «ντιλ» τοποθετούνταν ο εφοπλιστής Μάκης Γιαννουσάκης και η οικογένειά του -με τη γνωστή πλέον βίλα στη Φιλοθέη-, τα στοιχεία που έχουν προκύψει από την ανάλυση της δικογραφίας φαίνεται ότι στρέφουν αλλού το βάρος των ερευνών για τους «εγκεφάλους» του κυκλώματος.
Υπενθυμίζεται πως για τη μεταφορά της ποσότητας-μαμούθ είναι ήδη κατηγορούμενοι Ελληνες επιχειρηματίες, Ινδοί μέλη του πληρώματος του πλοίου, Αλβανοί, Ιρανοί και Τούρκοι μεσάζοντες, οι περισσότεροι εκ των οποίων βρίσκονται προφυλακισμένοι. Πηγές αναφέρουν ότι πλοκάμια της σπείρας έχουν εντοπισθεί και στο Βέλγιο.
«Κάποιος καπετάν Τζορτζ που έχει εταιρεία που ονομάζεται ... (σ.σ. αναφέρει το όνομα του πλοίου) μας έδωσε την τροφοδοσία. Είναι ο ναυλωτής του πλοίου (...) Δεκαπέντε ναυτικά μίλια έξω από το λιμάνι του Κορφακάν επικοινώνησα από το προσωπικό μου τηλέφωνο με τον καπετάν Τζορτζ και ζήτησα να μου δώσει οδηγίες για την περαιτέρω πορεία μας... Οταν προσέγγισε η λάντζα το πλοίο και πριν αρχίσουν να ρίχνουν τα πρώτα σακιά στο κατάστρωμα, πριν έρθουν σε επαφή με οποιοδήποτε μέλος του πληρώματος, δέχθηκα κλήση στο δορυφορικό τηλέφωνο του πλοίου από τον καπετάν Τζορτζ, ο οποίος μου είπε μην ανησυχείς, αυτά τα οποία θα σου βάλουν στο πλοίο είναι δικά μου προσωπικά πράγματα και ο Ιρανός (σ.σ. λέει το όνομα του Ιρανού) που θα επιβιβαστεί στο πλοίο από τη λάντζα γνωρίζει πού θα τα τοποθετήσει στο πλοίο».
«Ο φύλακας»
Το απόσπασμα αυτό από την κατάθεση του Ινδού πλοιάρχου του δεξαμενόπλοιου φαίνεται ότι «έκαψε» τον 65χρονο. Ο προφυλακισμένος πλοίαρχος του «Noor Οne» περιέγραψε επίσης και πώς βρέθηκε πάνω στο πλοίο ο «φύλακας της ηρωίνης», ο Ιρανός που συνόδευε το «εμπόρευμα» από τη φόρτωσή του μέχρι τις αποθήκες στο Κορωπί...
«Ο Ιρανός μου είπε ότι θα μείνει στο καράβι και του είπα εγώ δεν σε κρατάω στο πλοίο χωρίς ναυτικό φυλλάδιο. Μου είπε ότι δεν έχει φυλλάδιο αλλά έχει διαβατήριο. Υστερα από αυτό, κάπου τηλεφώνησε (...) και δέχθηκα τηλεφώνημα από αριθμό που παρέπεμπε στην περιοχή του Ντουμπάι, από την εταιρεία του κάπτεν Τζορτζ. Μου επέβαλε να κρατήσω τον Ιρανό παρά τις αντιρρήσεις και να τον γράψω ως απλό επιβάτη».
Ο τυχαίος έλεγχος ξετύλιξε το κουβάρι
Ενας τυχαίος έλεγχος της Ομάδας ΔΙΑΣ στην Ελευσίνα, στο αυτοκίνητο που επέβαινε ο Αλβανός που εργαζόταν στην οικία του εφοπλιστή Μ. Γιαννουσάκη, φαίνεται ότι υπήρξε μοιραίος για τα σχέδια του καρτέλ της ηρωίνης που μετέφερε το «Noor One». Ηταν στις 9 το πρωί της Κυριακής 8 Ιουνίου, όταν ο Αλβανός υπήκοος περνούσε από την Ελευσίνα με το τζιπ της πρώην συζύγου του εφοπλιστή.
Οι αστυνομικοί που πραγματοποιούσαν περιπολία έκριναν ότι ήταν ύποπτος και τον σταμάτησαν. Το αυτοκίνητο ήταν εντάξει, αλλά ο ίδιος δεν είχε πάνω του κανένα χαρτί. Για τον λόγο αυτόν οδηγήθηκε στο Α.Τ. Ελευσίνας για εξακρίβωση στοιχείων.
Για την προσαγωγή ενημερώθηκε ο Ιρανός «φύλακας της ηρωίνης» και αποφάσισε ότι το σχέδιο πρέπει να αλλάξει, αφού οι δράστες φοβήθηκαν μήπως ο έλεγχος των αστυνομικών δεν ήταν απλή σύμπτωση: ο συγκεκριμένος μεταφορέας και το αυτοκίνητο είχαν «καεί», όπως επίσης και η αποθήκη στο Κορωπί όπου θα μετέφεραν τα ναρκωτικά. Σύμφωνα με τη δικογραφία, οι εγκέφαλοι επιστράτευσαν δύο νέα πρόσωπα ως μεταφορείς και μετέτρεψαν ένα φορτηγό (το οποίο ανήκει στον κατηγορούμενο Κώστα Κ.) για τη μεταφορά της ηρωίνης. Δύο μέρες μετά αγοράστηκε και ένα τζιπ, με απλή απόδειξη, λόγω βιασύνης. Ισως έτσι να χρησιμοποιήθηκε τελικά και η βίλα της Φιλοθέης.
Αναπάντητα παραμένουν αρκετά ερωτήματα, όπως για το πώς επιλέχθηκε το σημείο ελλιμενισμού του πλοίου, αλλά και γιατί η crew list δεν ήταν σφραγισμένη από το Λιμενικό.
Τα ζητήματα αναμένεται να φωτιστούν τις επόμενες μέρες.
"Έθνος"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου