«Νεκροταφεία πλοίων» σε παραλίες της Νότιας Ασίας
Ωστόσο, θα είναι αρκετά δύσκολο να σταματήσει η διάλυση των πλοίων που εκτελείται κυρίως σε παραλίες της Νότιας Ασίας, όπως εκτιμούν οι ειδικοί, όσο μεγάλο και αν είναι το ανθρώπινο και περιβαλλοντικό κόστος.
Από 1.026 υπερωκεάνεια πλοία, μόλις τα 641 ανακυκλώθηκαν για το 2014, όλα σε παραλίες στην Ινδία, το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν, σύμφωνα με δεδομένα που φέρνει στη δημοσιότητα το πρακτορείο Reuters, επικαλούμενο στοιχεία της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Shipbreaking Platform», η οποία αγωνίζεται για να μπει ένα τέλος σε μια διαδικασία ανακύκλωσης που εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους στο περιβάλλον.
Δεξαμενόπλοια, κρουαζιερόπλοια και άλλα παλιά πλοία τεμαχίζονται από εκατοντάδες ανειδίκευτους εργάτες, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ενώ για την καταστροφή τους χρησιμοποιούνται χημικές ουσίες, οι οποίες σε περίπτωση παλίρροιας διαρρέουν στον ωκεανό.Τοξικά υλικά, βαρέα μέταλλα και οργανικά απόβλητα ρυπαίνουν τη θάλασσα, διακινδυνεύουν τις ζωές των κατοίκων των γύρω περιοχών και συνθέτουν το σκηνικό μιας ανυπολόγιστης οικολογικής καταστροφής.
Πέρα από τις εντυπωσιακές εικόνες από τη διάλυση των πλοίων στην Ινδία, τόσο το περιβαλλοντολογικό όσο και το ανθρώπινο κόστος της καταστροφής τους είναι πολύ υψηλό. Σύμφωνα μάλιστα με Ινστιτούτο Κοινωνικών Επιστημών στην Μουμπάι, περίπου 470 εργάτες έχουν χάσει τη ζωή τους τα τελευταία είκοσι χρόνια εν ώρα εργασίας.
Ως «ντροπιαστική πρακτική» χαρακτήρισε ο Ευρωπαίος Επίτροπος σε θέματα Περιβάλλοντος και Ναυτιλιακών Υποθέσεων, Karmenu Vella, τη διάλυση των ευρωπαϊκών πλοίων σε παραλίες της Νότιας Ασίας και πρόσθεσε πως οι νέοι κανόνες που επιβάλλονται από την Ευρωπαϊκή Ενωση έχουν άμεσο σκοπό να σταματήσουν αυτά τα φαινόμενα.
kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου