Η συναρπαστική ζωή του δισεκατομμυριούχου CEO της Red Bulll

Με εκτιμώμενη καθαρή αξία άνω των 16 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ο συνιδρυτής και CEO της Red Bull, Dietrich Mateschitz, είναι το πιο πλούσιο άτομο στην Αυστρία, ενώ είναι σπουδαίο το γεγονός πως μετά την εφεύρεση της Red Bull το 1987, δημιουργήθηκε ουσιαστικά η αγορά ενεργειακών ποτών.

Οι δύο ιδρυτές, Dietrich Mateschitz και Chaleo Yoovidhya, έκαναν πολύ σημαντικές κινήσεις για την προώθηση της “μάρκας” τους. Ισχυρό παράδειγμα ήταν η αγορά μιας ομάδας της Formula 1 και η συνεργασία τους με τον Felix Baumgartner, που πραγματοποίησε ελεύθερη πτώση στα 120.000 πόδια το 2012. Οι πωλήσεις τους όλο και αυξάνονται ενώ, όπως καταγράφει η Forbes, το 2016 πωλήθηκαν πάνω από 6 δισεκατομμύρια “κουτάκια” Red Bull.
O Mateschitz, που είναι σήμερα 72 χρονών, είναι χαμηλών τόνων και δεν κάνει συχνά δημόσιες εμφανίσεις. Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στο αυστριακό έντυπο “Kleine Zeitung”, «ανοίχτηκε» εκφράζοντας τη γνώμη του για τον πρόεδρο Donald Trump και ασκώντας κριτική στην αυστριακή κυβέρνηση που επιτρέπει τη μαζική εισροή προσφύγων, ενώ αποκάλυψε πως σκοπεύει να δημιουργήσει μια γερμανική ειδησεογραφική ιστοσελίδα.
Δείτε παρακάτω πώς ο Mateschitz κατάφερε να επεκτείνει τη Red Bull και να την μετατρέψει σε μια διεθνή μάρκα:
Ο Mateschitz σπούδασε Marketing στο University of Commerce της Βιέννης. Αποφοίτησε στα 28 του και εργάστηκε ως διεθνής διευθυντής marketing για το Blendax, στην προώθηση προϊόντων τουαλέτας.Mateschitz studied marketing at the University of Commerce in Vienna. He was in school for 10 years and graduated at 28. After school, Mateschitz served as the international marketing director for Blendax, where he worked on promoting toiletry products.
Σε ένα ταξίδι στη Ταϊλάνδη για τη δουλειά του στο Blendax, δοκίμασε ένα τονωτικό ποτό με σιρόπι που τον βοήθησε να συνέλθει από το jet lag.
It was while he was traveling in Thailand for his job at Blendax that Mateschitz was introduced to a syrupy tonic drink that, according to Forbes, helped cure his jet lag.
Ο Mateschitz γνωρίστηκε με τον Ταϊλανδό Chaleo Yoovidhya, που είχε τη δική του εταιρεία τονωτικών ποτών, και τον έπεισε να φέρει το ποτό στην Ευρώπη ενώ ο ίδιος παραιτήθηκε από τη δουλειά του. Ο καθένας τους είχε επενδύσει 500.000 δολάρια στην επιχείρηση.
Mateschitz met Chaleo Yoovidhya, a Thai man who owned his own tonic drink company. He convinced Yoovidhya to bring the drink to Europe, and Mateschitz quit his job. Each of the men invested $500,000 in the venture.
Και οι δύο κατείχαν το 49% της εταιρείας (και ο γιος του Yovidhya το 2%), αλλά συμφώνησαν ότι θα “έτρεχε” την εταιρεία ο Mateschitz. Ο Yovidhya πέθανε σε ηλικία 89 ετών το 2012.
Both of the founders owned 49% of the company (while Yoovidhya's son, Vorayuth, owned the remaining 2%), but they agreed that Mateschitz would run it. By 1987 the drink was being shelved in Austria. Yoovidhya died at the age of 89 in 2012.
Καθώς ο Mateschitz συνέχισε να επεκτείνει την αγορά για το Red Bull, φτάνοντας τελικά στις ΗΠΑ το 1997, επικεντρώθηκε στις τακτικές του guerilla marketing.
As Mateschitz continued to expand the market for Red Bull — launching in Hungary, the UK, Germany, and then finally in the US in 1997 — he focused on guerrilla marketing tactics.
Οι εκδηλώσεις που διοργανώνουν είναι εντυπωσιακές, όπως η “Flugtag Day”, όπου είχαν ανθρώπους οι οποίοι ανταγωνίζονταν σε ιπτάμενα μηχανήματα που είχαν σχεδιάσει οι ίδιοι.Branded events like Red Bull's "Flugtag Day" had people competing in flying machines they had designed themselves ...
Η Red Bull “αγκαλιάστηκε” από την αθλητική κοινότητα, ειδικά μετά τη σύνδεσή της με το σήμα της Formula 1 το 2004.
... and, embraced by the extreme-sports community, Red Bull purchased a Formula One racing team to tie its brand name to in 2004.

Η Red Bull κατέχει επίσης τέσσερις ομάδες ποδοσφαίρου, συμπεριλαμβανομένων των Red Bulls της Νέας Υόρκης.
Red Bull also owns four soccer teams, including New York's Red Bulls.
Ο Mateschitz διαθέτει, επίσης, ένα συγκρότημα αεροπλάνων που ονομάζεται Hangar-7, το οποίο περιλαμβάνει τρία εστιατόρια.
Just outside of Salzburg, Mateschitz owns an airplane complex called Hangar-7, which includes three restaurants on the property.

Διαθέτει, επίσης, ένα πολυτελές θέρετρο στο νησί Laucala στα Νησιά Φίτζι. Υπάρχουν 25 βίλες διαθέσιμες με ιδιωτικές πισίνες και οι τιμές μπορούν να φτάσουν σχεδόν τα 10.000 δολάρια τη νύχτα.
Mateschitz also owns a luxurious resort on the island of Laucala in Fiji. 25 villas are available to stay in, with private pools for each. Rates that include food, drinks, and activities can go up to nearly $10,000 a night.

Το 1998 η μάρκα ξεκίνησε τη μουσική ακαδημία της, Red Bull Music Academy, η οποία φέρνει μουσικούς από διάφορα είδη να συμμετέχουν σε διάφορες εκδηλώσεις.
In 1998 the brand launched its still-running Red Bull Music Academy, which brings in musicians from various genres to participate in days of workshops, lectures, and live performances.
Το 2007, η Red Bull εγκαινίασε το Media House, μια θυγατρική εταιρεία που δημιούργησε το “Red Bulletin”, ένα περιοδικό επικεντρωμένο στις τέχνες και τον αθλητισμό.
In 2007, Red Bull launched its Media House, a subsidiary company that produced the "Red Bulletin," a magazine focused on both arts and sports.
Η ομάδα που ασχολείται με το νέο δημοσιογραφικό πλάνο του Mateschitz, περιλαμβάνει δύο μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Red Bull, καθώς και δύο σημαντικούς δημοσιογράφους.
Horizont Online reports that the team working on Mateschitz's new media platform "Näher an die Wahrheit" include two Red Bull board members, as well as Austrian journalist Michael Fleischhacker and Judith Denkmayr, who previously worked on corporate development at Vice.
Κι ενώ ορισμένοι εικάζουν πως η νέα του πλατφόρμα θα έχει πολιτικά κίνητρα, η ομάδα απορρίπτει κάθε φήμη που υποστηρίζει πως το νέο εγχείρημα θα έχει ιδεολογική χροιά.
While some have speculated that Mateschitz's new media platform — backed by his non-profit foundation, Quo Vadis Veritas — will be ideologically motivated because of the Red Bull cofounder's public comments on politics, Red Bull Media House has told Business Insider, "Speculation that Quo Vadis Veritas will launch an ideologically motivated platform on behalf of Dietrich Mateschitz is simply wrong."
 Κείμενο: Παναγιώτα Κλεάνθους-mononews