Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

Ο Μητσοτάκης είναι αλαζόνας, ξεπέρασε ακόμη και τον Ορμπάν...


Ο Γιώργος Κύρτσος µιλά στο Documento µετά τη διαγραφή του από την ευρωοµάδα της Ν∆, περιγράφοντας τον Κυριάκο Μητσοτάκη ως αλαζόνα και χειρότερο ακόµη και από τον Ορµπάν. Τονίζει ότι ο πρωθυπουργός... «καλύπτει τη Novartis», ενώ ταυτόχρονα «στρέφεται κατά των δύο δηµοσιογράφων και της κ. Τουλουπάκη» και προειδοποιεί για κλιµάκωση της κριτικής και των καταγγελιών κατά της κυβέρνησης στο Ευρωκοινοβούλιο.

Σύµφωνα µε την αιτιολόγηση της διαγραφής, οι αναρτήσεις σας στο Twitter αµφισβητούν την ύπαρξη κράτους δικαίου στην Ελλάδα και δυσφηµούν τη χώρα διεθνώς. Τι απαντάτε;

Η κυβέρνηση έχει καταφέρει να δηµιουργήσει τεράστιο πρόβληµα στον εαυτό της. Είναι χαρακτηριστικό το ρεπορτάζ του ποιοτικού γαλλογερµανικού καναλιού Arte για το θέµα της δίωξης των δηµοσιογράφων και του σκανδάλου Novartis. Εγώ δεν κάνω συγκρίσεις µε άλλα καθεστώτα, όπως µε κατηγορεί η Ν∆, αλλά επισηµαίνω το πρόβληµα ότι ο κ. Μητσοτάκης προσωπικά και η κυβέρνηση είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι µε τη µεθοδολογία που ακολουθούν σε µια περίοδο που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό ∆ικαστήριο δίνουν ιδιαίτερη έµφαση στην προστασία του κράτους δικαίου.

Θεωρείτε ότι το σκεπτικό που καταγράφεται στην απόφαση αποτελεί την πραγµατική αιτία ή ότι πρόκειται για πρόφαση;

Και τα δύο. Οι σχέσεις µας δεν ήταν καλές εδώ και καιρό. Τον Σεπτέµβριο του 2020 µου τηλεφώνησε ο Γρηγόρης ∆ηµητριάδης µε κακή πολιτική διάθεση επειδή έκανα –είπε– κριτική στις αστικές συγκοινωνίες γιατί ζητούσα να βελτιωθούν, διότι διαφορετικά θα είχαµε διάδοση του κορονοϊού µέσω των µέσων µαζικής µεταφοράς. Τον Απρίλιο του 2021 µε πήρε ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης να µου πει ότι αν συνεχίσω να κάνω κριτική στην κυβέρνηση για τη διαχείριση της πανδηµίας µπορεί να µε διαγράψει. Του είπα, βέβαια, ότι αυτός αναλαµβάνει την ευθύνη και εγώ θα συνεχίσω να κάνω κριτική. Μεθοδεύτηκαν διάφορα δηµοσιεύµατα σε βάρος µου στο µεσοδιάστηµα, µε κόψανε από τη δηµόσια τηλεόραση και από τα περισσότερα –αν όχι όλα– κανάλια πανελλαδικής εµβέλειας. Και τελικά φτάσαµε στη διαγραφή µου. Η κριτική µου στην κυβέρνηση είχε τρεις άξονες.

Ο πρώτος ήταν η πανδηµία, καθώς θρηνούµε θανάτους που θα µπορούσαµε να έχουµε αποφύγει. Ο δεύτερος αφορά την οικονοµία. ∆εν έγινε καµία σωστή πρόγνωση για ενεργειακό και ακρίβεια µε τον κόσµο να υποφέρει και οδεύουµε προς µια περιπέτεια. Και ο τρίτος σχετίζεται µε την υπόθεση της Novartis. Εγώ στήριξα την κυβέρνηση στη µάχη για τη Novartis όταν ήµασταν αντιπολίτευση, αλλά θεωρούσα ότι η κυβέρνηση θα στρεφόταν δικαστικά κατά της Novartis για να διεκδικήσει αποζηµιώσεις. Τελικά θάψανε το σκάνδαλο της Novartis, δεν διεκδικούν καµία αποζηµίωση παρά τις δεσµεύσεις που είχαν αναλάβει δηµόσια και στρέφονται κατά δηµοσιογράφων και της Τουλουπάκη. Προφανώς δεν µπορώ να ακολουθήσω σε αυτό τον κατήφορο, ο οποίος µας εκθέτει διεθνώς. Θα το διαπιστώσει ο κ. Μητσοτάκης πολύ σύντοµα… Αυτοί ήταν οι τρεις άξονες. Περίµενα µια πολιτική αντίδραση.

Είχα καταλάβει ότι δεν είχαν καµία διάθεση για πολιτικό διάλογο και φτάσαµε στη διαγραφή. Μου κάνει, πάντως, εντύπωση ότι επέλεξε ως σκεπτικό της διαγραφής µου τη διαφωνία µου στο θέµα της Novartis και της δίωξης δηµοσιογράφων – Τουλουπάκη, καθώς ουσιαστικά µε αυτό τον τρόπο δικαιώνει την κριτική που δέχεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και ιδιαίτερα από τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ εξασθενίζει τη θέση του διεθνώς γιατί αναρωτιέµαι πώς θα δικαιολογήσει τη διαγραφή ενός ευρωβουλευτή του κόµµατός του επειδή έχει διαφωνίες για το σκάνδαλο της Novartis.

Τι εννοείτε όταν λέτε ότι «ο κ. Μητσοτάκης θα το διαπιστώσει πολύ σύντοµα»;

Νοµίζω ότι η ευρωκριτική προς την κυβέρνηση Μητσοτάκη τώρα θα κορυφωθεί. Εχουµε ήδη τα πρώτα δείγµατα, όπως για παράδειγµα το ρεπορτάζ του Arte ή της εφηµερίδας «Le Monde». Εν πάση περιπτώσει, εγώ ως ευρωβουλευτής θα διεκδικήσω τα δικαιώµατά µου, καταγγέλλοντας τόσο τη δηµόσια τηλεόραση που µε έχει «εξαφανίσει» όσο και τον ίδιο τον κ. Μητσοτάκη για την πρακτική του, η οποία ξεπερνάει νοµίζω τον Ορµπάν, γιατί ο Ούγγρος πρωθυπουργός ποτέ δεν διανοήθηκε να στραφεί κατά µελών του κόµµατός του. Αντίθετα, καλύπτει τους πάντες. Συγκεκριµένα, έφτασε να καλύψει ακόµη και τον επικεφαλής της ευρωοµάδας του Fidesz, ο οποίος βρέθηκε γυµνός σε γκέι πάρτι στις Βρυξέλλες. ∆ηλαδή είναι πρωτοφανής η συµπεριφορά του κ. Μητσοτάκη απέναντι σε στέλεχος της παράταξής του.

Πού θα απευθύνετε αυτές τις καταγγελίες;

Θα κάνω ερωτήσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα δώσω δηµοσιότητα στο θέµα και θα συντονιστώ µε άλλους ευρωβουλευτές οι οποίοι ανησυχούν για την κατάσταση που διαµορφώνεται στην Ελλάδα σε βάρος των µέσων ενηµέρωσης και της ∆ικαιοσύνης.

Οπως είπατε, ήταν εκπεφρασµένη πρόθεση της Ν∆ η διεκδίκηση αποζηµιώσεων από τη Novartis. Γιατί λοιπόν δεν το κάνει; ∆εν είναι ύποπτο;

∆εν ξέρω αν είναι ύποπτο, σίγουρα είναι απαράδεκτο. Η Novartis πλήρωσε πρόστιµα στις ΗΠΑ για τις πρακτικές που ακολούθησε στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες και δεν έχει πληρώσει τίποτε στη χώρα µας, όπου ζηµίωσε τους ασφαλισµένους και το δηµόσιο ταµείο. Εποµένως, είναι βασική παράλειψη της κυβέρνησης και προσωπικά του κ. Μητσοτάκη και ο καθένας µπορεί να την ερµηνεύσει µε διαφορετικό τρόπο. Και αυτό το γεγονός εξασθενίζει τη θέση του έναντι του Κώστα Βαξεβάνη, της Γιάννας Παπαδάκου και της Ελένης Τουλουπάκη, µε το σκεπτικό ότι αν είχε στραφεί κατά της Novartis, θα µπορούσαµε να θεωρήσουµε ότι αδικήθηκε από την τακτική του κ. Βαξεβάνη ή της κ. Τουλουπάκη. Αλλά ταυτόχρονα να καλύπτει τη Novartis και να στρέφεται κατά των δύο δηµοσιογράφων και της κ. Τουλουπάκη, αυτό δεν το δέχεται κανείς.

Μήπως ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση εν συνόλω έχουν πάρει προσωπικά τη δίωξη δηµοσιογράφων και εισαγγελέα;

∆εν ξέρω αν το έχουν πάρει προσωπικά, ξέρω ότι έχουν κάνει ένα βασικό λάθος στην εκτίµησή τους. Αυτά τα πράγµατα που κάνουν µε Βαξεβάνη, Παπαδάκου και Τουλουπάκη δεν περνούν στην ΕΕ. Το έχω γράψει και το έχω εξηγήσει. ∆εν µπορούν να καταλάβουν τα µηνύµατα που τους έρχονται από διεθνή Μέσα; Οταν το Arte, το οποίο θεωρείται το πιο έγκυρο ευρωπαϊκό κανάλι, κάνει ρεπορτάζ και λέει ότι η κατάσταση µε τα ΜΜΕ στην Ελλάδα έχει ξεφύγει, πρέπει να αντιδράσεις. ∆εν φτάνει, δηλαδή, που κάνουν λάθος, αλλά δεν εξηγούν και το λάθος τους, αφού δεν προσπαθούν να υπερασπιστούν την πολιτική τους διεθνώς. Εποµένως βρίσκονται σε αδιέξοδο.

Γιατί οι Γρ. ∆ηµητριάδης και Κυρ. Μητσοτάκης σας κάλεσαν στο τηλέφωνο και σας προειδοποίησαν µε διαγραφή τον Σεπτέµβριο του 2020 και τον Απρίλιο του 2021 αντίστοιχα;

Είχαν προηγηθεί τοποθετήσεις µου στην ευρωοµάδα για να πάµε σε γρήγορη ηλεκτροκίνηση των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης προκειµένου να στείλουµε το µήνυµα της πράσινης µετάβασης και αντί να πάµε σε ηλεκτροκίνηση, παραγγείλαµε µεταχειρισµένα λεωφορεία ντίζελ από τη Γερµανία. Από τον Σεπτέµβριο του 2020, αν και τότε τα στοιχεία της πανδηµίας ήταν πολύ ικανοποιητικά, προειδοποιούσα µε δηµόσιες παρεµβάσεις µου ότι πρέπει να προσέξουµε το θέµα των αστικών συγκοινωνιών γιατί είναι σε πολύ χαµηλά επίπεδα η λειτουργία τους και αυτό διευκολύνει τη διάδοση του κορονοϊού. Αντί, λοιπόν, να λάβουν υπόψη τους µια κριτική που είχε σχέση και µε την καθηµερινότητα του πολίτη αλλά και µε τη βελτίωση της ποιότητας του κυβερνητικού έργου, µε πήραν τηλέφωνο να µου πουν ότι είναι χτύπηµα κάτω από τη µέση, πως συνωµοτώ κατά της κυβέρνησης και να σταµατήσω να ασχολούµαι µε τις αστικές συγκοινωνίες. Πρόκειται για συνωµοτική και ξεπερασµένη λογική.

Γιατί η απόφαση της διαγραφής κοινοποιήθηκε από τον γραµµατέα της Ν∆; Ο επικεφαλής της ευρωοµάδας δεν θα έπρεπε να έχει λόγο επ’ αυτού;

Θεωρώ άνανδρο εκ µέρους του κ. Μητσοτάκη να µε διαγράψει και να κρύβεται πίσω από τον Μαρινάκη. Ο κ. Μητσοτάκης έχει ωφεληθεί από εµένα. Καταρχάς ήµουν σύµβουλος του πατέρα του και µετά ήµουν ανάµεσα στους 52 που υπέγραψαν την υποψηφιότητά του. Τον στήριξα στον πρώτο γύρο για την προεδρία ενώ δεν ήταν το φαβορί. Εποµένως, περίµενα τουλάχιστον να έχει µια αξιοπρέπεια απέναντι σε έναν άνθρωπο που τον ξέρει και στον οποίο χρωστάει πολλά, καλώντας τον στο τηλέφωνο για να του πει τι συµβαίνει. Αλλά αυτός είναι ο Μητσοτάκης… Ενας αλαζόνας, ο οποίος κρύβεται από την πραγµατικότητα και γι’ αυτό αποτυγχάνει στις βασικές επιλογές του. Εν πάση περιπτώσει, έβαλε τον κ. Μαρινάκη –τον οποίο συµπαθώ– να µε πάρει τηλέφωνο και µου είπε µε αµηχανία: «Πρέπει να σας ανακοινώσω τη διαγραφή σας». Του απάντησα: «Καλά, έβαλαν εσένα που σε συµπαθώ κιόλας;». «Ε τι να κάνουµε, συµβαίνουν αυτά στην πολιτική!» µου αντέτεινε. Τον κ. Μαρινάκη εγώ δεν τον ξέρω, τον κ. Μητσοτάκη γνωρίζω και έχω στηρίξει. Και τον πατέρα και τον γιο. ∆υστυχώς, αυτή είναι η µέθοδος Μητσοτάκη. Λυπάµαι, αλλά τι να κάνουµε… Ετσι είναι η πολιτική.

Θεωρείτε ότι ο κ. Μητσοτάκης –κατά το κοινώς λεγόµενο– σας πούλησε;

Κατά πρώτον, δεν αισθάνοµαι πικρίες γιατί είµαι περίπου 50 χρόνια στον δηµόσιο βίο. Αν πικραινόµουν εύκολα, θα πήγαινα σπίτι µου. Το θέµα είναι ότι µε άδειασε επιδεικτικά ενώ τον υποστήριξα. Οσον αφορά το γεγονός ότι παριστάνει πως δεν ασχολείται µε το θέµα ή ότι δεν παίρνει τηλέφωνο, όταν µε παρακαλούσε για την υπογραφή µου ήµουν σηµαντικός και τώρα είµαι ανύπαρκτος;

Αποψη επί της διαγραφής σας έχει ο κ. Μεϊµαράκης;

∆εν έχει εκφράσει άποψη. Μπορώ να πω ότι ο κ. Μεϊµαράκης έχει άψογη συµπεριφορά απέναντί µου και προφανώς δεν πήρε αυτός την απόφαση. Την πήρε ο ίδιος ο Μητσοτάκης. Για εµένα δεν υπάρχει Μαρινάκης και προφανώς δεν υπάρχει Μεϊµαράκης σε αυτή την υπόθεση. Υπάρχει µόνο ο Μητσοτάκης. Πάντως ανήκω στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόµµα, καθώς είναι άλλες οι διαδικασίες εκεί και άλλες στη Ν∆.

Τι θα κάνετε από εδώ και πέρα;

Ο,τι έκανα και πριν, δεν αλλάζει τίποτε. ∆εν είχα λόγο στα οργανωτικά ζητήµατα της Ν∆ και τώρα δεν θέλει να µε ξέρει ούτε ο κοµµατικός µηχανισµός ούτε η ηγεσία. Η πολιτική κριτική µου θα παραµείνει ίδια, ενώ τώρα που είµαι πιο αυτόνοµος µπορούν να περιµένουν κλιµάκωσή της...

Αγγελος Προβολισιάνος

documentonews.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες