Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020



Πάτρα: Οι ανακοινώσεις για το τρένο, οι αριθμοί και...η ώρα των αποφάσεων

Πάτρα: Οι ανακοινώσεις για το τρένο, οι αριθμοί και...η ώρα των αποφάσεων

pelop

Ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, άνοιξε τα χαρτιά του για το σύγχρονο τρένο στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο. Οι ανακοινώσεις συνέπεσαν με τη συμπλήρωση 10 ετών από την έναρξη του Προαστιακού.
Τώρα, είναι η ώρα των αποφάσεων. Χωρίς αγκυλώσεις και πείσματα, οι τοπικές αρχές, οι φορείς και η κοινωνία οφείλουν να πάρουν θέση με τεκμηριωμένα επιχειρήματα στην πρόταση του Υπουργού.

Οι επτά αρχές
Παρουσιάζοντας το ολοκληρωμένο σχέδιο του υπουργείου Υποδομών, είπε ότι πρόκειται για ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η Πάτρα, το οποίο ικανοποιεί τις παρακάτω επτά βασικές αρχές:
  • Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Αρα, μπορεί να γίνει.
  • Απελευθερώνει το κέντρο της πόλης. Αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς. Δεν την κόβει στα δύο.
  • Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα, όπως είχαμε εξαρχής δεσμευτεί.
  • Είναι περιβαλλοντικά η βέλτιστη λύση. Με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης. Πολύ περισσότερο πράσινο. Και μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα.
  • Διατηρεί σε λειτουργία τον προαστιακό.
  • Ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση.
  • Ενισχύει την ασφάλεια, πεζών και οδηγών.
Οπως επεσήμανε ο Κ. Καραμανλής, "η σιδηροδρομική γραμμή δεν θα περάσει από κάποιο σημείο που δεν περνάει ήδη" και συμπλήρωσε: "Πάνω στην ίδια ακριβώς χάραξη θα πατήσουμε. Στην γραμμή που λειτουργεί σήμερα κι από μονή θα γίνει διπλή. Αλλά ένα πολύ μεγάλο μέρος της, από υπέργειο σήμερα θα το κάνουμε υπόγειο. Αρα κανείς να μην φοβάται ότι δήθεν ''θα κοπεί στα δύο η πόλη με νέα σιδηροδρομική γραμμή''. Το αντίθετο. Θα απελευθερώσουμε πολύ μεγάλο μέρος της πόλης από τη σημερινή γραμμή. Και θα το αποκαταστήσουμε με αναπλάσεις σε έκταση περίπου 70 στρεμμάτων".

Διαγωνισμός το 2021
Ο υπουργός Υποδομών, εξήγησε ότι η υπογειοποίηση θα γίνει στο εξής τμήμα: Η κάθοδος θα γίνει πριν την οδό Κανελλοπούλου και η άνοδος στην περιοχή της ακτής Δυμαίων, δηλαδή 5,16 χιλιόμετρα.
"Μιλάμε, δηλαδή, πρακτικά για το σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας. Επιπλέον, άλλα περίπου 1,7 χιλιόμετρα είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά, θα αθροίζουν περίπου 3,8 χιλιόμετρα, εκτός πυκνής αστικής δόμησης".
Οσον αφορά τον προαστιακό, είπε ότι "θα συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, καθώς διατηρούνται και οι οκτώ υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και έξι από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο λιμάνι, ενώ διατηρείται και η διασύνδεση με τον Πύργο".
Επίσης, σημείωσε, ότι "καταργούνται όλες οι επικίνδυνες υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις και αντικαθίστανται από ανισόπεδες διαβάσεις οχημάτων και δέκα πεζογέφυρες, για απόλυτη ασφάλεια".
"Και βέβαια", πρόσθεσε, "ένα τέτοιο σύγχρονο έργο, δεν θα μπορούσε παρά να έχει ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της διπλής γραμμής".
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι περίπου 514 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, ενώ η εκκίνηση του διαγωνισμού προσδιορίζεται στο β΄ εξάμηνο του 2021.
Για να γίνει κατανοητό στην πράξη τι σημαίνει αυτό το έργο, ο Κ. Καραμανλής, παρουσίασε τα παρακάτω στοιχεία:
  • Η υπερταχεία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, 1 ώρα και 40'.
  • Η υπεραστική επιβατική κίνηση, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.100.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, σχεδόν 1,5 εκατ. επιβάτες.
  • Η επιβατική κίνηση στον προαστιακό, σε πρώτη φάση εκτιμάται ότι θα είναι πάνω από 1.900.000 επιβάτες το χρόνο. Σε δεύτερη φάση, το 2040, πάνω από 2.600.000.
  • Η υπεραστική εμπορευματική λειτουργία, σε πρώτη φάση, θα εξυπηρετεί τρεις εμπορικές αμαξοστοιχίες την ημέρα ανά κατεύθυνση στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, ενώ το 2040 εκτιμάται ότι θα έχουμε τέσσερις εμπορικές την ημέρα στο τμήμα Θριάσιο-Πάτρα".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

απο 11-01-09

Συνεργάτες